شکایت شرکت‌های فناوری علیه قانون رسانه‌های اجتماعی در تگزاس


شکایت شرکت‌های فناوری علیه قانون رسانه‌های اجتماعی در تگزاس

چند شرکت فناوری از دادگاه عالی آمریکا می‌خواهند که قانون رسانه‌های اجتماعی ایالت تگزاس را مسدود کند.

شرکت های فناوری مانند فیسبوک، توئیتر، گوگل روز جمعه یک درخواست اضطراری علیه تگزاس به دادگاه عالی آمریکا ارسال کردند.

به گزارش reuters.com، گروه های لابی به درخواست سه شرکت فناوری بزرگ، درخواستی درباره منع ممنوعیت کاربران از دیدگاه سیاسی به دادگاه عالی ارسال کردند. در این درخواست شرکت‌های متعدد به دنبال مسدود کردن قانون رسانه‌های اجتماعی تگزاس هستند.

قانون تگزاس زمانی که پنجمین دادگاه تجدید نظر آمریکا مبنی بر توقف دستور قاضی منطقه که مانع از اجرای این قانون شده بود، اجرایی شد. این قانون شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را با بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال، از ممنوع کردن اعضا بر اساس دیدگاه‌های سیاسی خود منع و آن‌ها را ملزم می‌کند تا نحوه تعدیل محتوا را به صورت عمومی افشا کنند. این قانون در ماه سپتامبر توسط فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، جمهوری خواه، امضا شد.

شکایت شرکت‌های فناوری علیه قانون رسانه‌های اجتماعی در تگزاس

گروه‌های لابی اینترنتی NetChoice و انجمن صنایع کامپیوتر و ارتباطات شکایتی علیه این اقدام تنظیم کردند و رابرت پیتمن قاضی منطقه‌ای آمریکا در آستین، تگزاس، دستور مقدماتی را در دسامبر صادر کرد. پیتمن دریافته بود که این قانون به حقوق آزادی بیان شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی آسیب می‌رساند.

در ادامه گروه‌های فناوری، در درخواست اضطراری خود، از دادگاه عالی خواستند تا "اجازه دهد استدلال دقیق دادگاه منطقه تا زمانی که روند رسیدگی به آن انجام می‌شود، همچنان باقی بماند.

بیشتر بخوانید

دو مدیر ارشد توئیتر برای کاهش هزینه‌های این شرکت اخراج شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید