نمایندگان آمریکا: شبکه‌های اجتماعی محتوا‌های ضدروسی را ذخیره کنند


نمایندگان آمریکا: شبکه‌های اجتماعی محتوا‌های ضدروسی را ذخیره کنند

در ادامه تلاش دولت آمریکا برای پرونده‌سازی «جرایم جنگی روسیه»، نمایندگان این کشور خواستار ذخیره محتوا‌های ضدروسی در شبکه‌های اجتماعی شدند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، جمعی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به مدیران عامل فیسبوک، توییتر، تیک تاک و یوتیوب ابراز نگرانی کردند که سیاست حذف خودکار محتواهای خشن در این رسانه‌ها ممکن است اسناد احتمالی جنایات جنگی روسیه در اوکراین را برای همیشه از بین ببرد.

این اقدام نمایندگان دموکرات آمریکا در راستای فضا سازی غرب علیه روسیه و اتهام زنی به مسکو درباره ارتکاب جنایات جنگی احتمالی در جنگ اوکراین صورت گرفته است. با آغاز جنگ در اوکراین غرب و دولت آمریکا با دستاویز قرار دادن سیاست پوسیده خود در خصوص وقوع جنایات جنگی، به دنبال جمع آوری اسناد برای «جنایت جنگی» احتمالی روسیه در جنگ اوکراین هستند.

آنها در این نامه از مدیران شبکه‌های اجتماعی خواسته‌اند تصاویر و فیلم هایی که کاربران درباره رفتار روسیه در اوکراین منتشر می‌کنند را بایگانی کنند و در اختیار نهادهای بین‌المللی قرار دهند.

قانونگذاران از متا، توییتر، یوتیوب و تیک تاک خواستند تا پست‌های کاربران مرتبط با درگیری‌ها در اوکراین را حفظ و بایگانی کنند چرا که ممکن است شواهدی از جنایات جنگی ضد روسی یا نقض حقوق بشر ارائه کنند و آنها را در اختیار سازمان‌های حقوق بشری خاص قرار دهند.

قانونگذاران در نامه ای به مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا مدعی شدند: «اغلب، تصاویر و فیلم های جنگ روسیه و اوکراین در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده و اگر صحت محتوای آنها تأیید شود، می‌تواند مجموعه‌ای از شواهد را در اختیار دولت آمریکا و بازرسان حقوق بشر بین‌المللی قرار دهد که مصداق نقض حقوق بشر از سوی روسیه در اوکراین است.»

آنها می‌گویند نگران هستند پیام رسان‌های اجتماعی، از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام، روش درستی برای بایگانی این محتوا نداشته باشند تا بتوان آنها را در اختیار سازمان‌های بین‌المللی قرار دهند.

این نامه‌ها از سوی کارلین مالنی، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، گرگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، استفن لینچ و بیل کیتینگ از دیگر نمایندگان امضا شده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که مریک گارلند، دادستان آمریکا تایید کرد که واشنگتن به اوکراین در جمع آوری و حفظ شواهد جنایات جنگی احتمالی ضد روسی کمک می‌کند.

ماه پیش بود که جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، خواهان جمع‌آوری شواهد شد تا ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه، به دلیل جنایات جنگی که کشورش احتمالا در جریان اشغال اوکراین مرتکب شده است، به محاکمه سپرده شود.

پس از انتشار گزارش‌های متعدد ضد روسی که مدعی شدند نیروهای روسیه در شهر بوچا، واقع در شمال غربی کی‌یف، پایتخت اوکراین، دست به کشتار زده است، بایدن در مورد پوتین گفت: «او جنایتکار جنگی است. آدم متوحشی است.»

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم با اشاره به اینکه وضع وجدان سیاستمداران آمریکایی خوب نیست، در پاسخ گفت: اتهامات غرب در مورد کشتار شهروندان غیرنظامی به‌دست نیروهای این کشور در شمال اوکراین، ساختگی است و مفصل‌ترین شواهد را برای نشان دادن واقعیت ارائه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر