هشت هزار کنتور برق هوشمند جایگزین کنتورهای کنونی در خراسان شمالی می شود


هشت هزار کنتور برق هوشمند جایگزین کنتورهای کنونی در خراسان شمالی می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری هشت هزار کنتور برق هوشمند جایگزین کنتورهای کنونی در استان می شود تا مصرف برق مشترکان پرمصرف مدیریت شود.

علی رضا صبوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزارت نیرو طی برنامه ای برای سه میلیون مشترک از کنتور هوشمند استفاده می کند و در استان نیز ۴۰ هزار مشترک خانگی پرمصرف با استفاده از این ظرفیت قانونی مجهز به کنتور هوشمند خواهند شد.

وی افزود: امسال مشترکانی که سهم بیشتری در سبد انرژی دارند در اولویت نصب کنتور هوشمند قرار گرفتند و چون روزهای پیک بار و گرمای هوا نزدیک است هشت هزار مشترک از مشترکان برق ۳ فاز و دیماندی را در اولویت نصب کنتور قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تا هفته گذشته ۶ هزار و۷۵۰ کنتور هوشمند در استان نصب شده است و برای همه مشترکان پر مصرف بخش اداری، کشاورزی و صنعتی نیز تا پایان ماه جاری این کنتورها نصب و از اول خرداد در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

صبوری با بیان این که هشت هزار مشترک استان ۵۷ درصد از کل برق استان را مصرف می کنند اظهار داشت: با توجه به سهم زیاد این مشترکان در سبد انرژی بر این بخش تمرکز شد تا قبل از آغاز پیک برق بتوانیم مصرف این مشترکان را مدیریت کنیم.

وی در مورد نصب این کنتورها برای مشترکان خانگی نیز گفت: می توانستیم ۴۰ هزار کنتور هوشمند در بخش خانگی نصب کنیم اما با این کار ۱۵درصد از مصرف برق مدیریت می شد اما تمرکز ما بر مدیریت مصرف مشترکانی قرار گرفت که ۵۷درصد از کل برق را مصرف می کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مشترکان پر مصرف الگوی مصرف را رعایت نمی کنند برای این مشترکان سقف مجاز مصرف تعریف می شود و با نصب این کنتورها هر لحظه می توانیم مقدار مصرف مشترکان پر مصرف را کنترل و در صورت نیاز برق آن ها را در صورت استفاده بیش از حد قطع کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افراد پرمصرف به حق دیگر افرادی که مصرف برق آنها مطابق با الگوی مصرف است اجحاف می کنند و با به هم زدن تراز تولید و مصرف موجب افزایش خاموشی ایجاد میشوند اما با نصب کنتور هوشمند اگر میزان مصرفی که مجوز آن را داده ایم رعایت نکنند ابتدا مصرف آن ها محدود و در صورت رعایت نکردن حد مجاز در بار دوم برق آن ها قطع می شود.

براساس آمار سرشماری سال ۹۵ خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخشهای تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم