ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام خارک 4.2 میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد


ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام خارک 4.2 میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از آمادگی این پایانه برای صادرات حداکثری نفت خبر داد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام خارک 4 میلیون و 200 هزار بشکه افزایش می‌یابد.

ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام خارک 4.2 میلیون بشکه‌ افزایش می‌یابد

به گزارش ایران اکونومیست، عباس اسدروز امروز در سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تبیین چهار قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد، اظهار کرد: این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها برای طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری توربیتی ۱۲ اینچ، طراحی، ساخت و آزمون شیر چهارراهه، سیستم آتش‌نشانی امضا شده که طراحی دستگاه اندازه‌گیری برای نخستین بار در ایران انجام می‌شود.

وی با تشریح مهمترین اهداف این شرکت از آمادگی پایانه‌های نفتی برای صادرات حداکثری نفت خبر داد و درباره نمایشگاه نفت اظهار کرد: نمایشگاه نفت جلوه‌ای از توانمندی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه توانایی پاسخگویی نیاز شرکت‌های پایانه‌های نفتی را دارند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران درباره برنامه ایران برای صادرات نفت به اروپا با توجه به تنش میان روسیه و اوکراین گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران شرکتی عملیاتی است و مجری سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران است، سیاست‌گذاری، بازاریابی و فروش نفت خام با امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران است.

اسدروز با تأکید بر اینکه شرکت پایانه‌های نفتی از لحاظ زیرساختی مشکلی برای صادرات افزایش ندارد، تأکید کرد: شواهد حاکی از آن است صادرات نفت ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و عملیات صادرات آن در پایانه‌های نفتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این شرکت در شرایط تحریم کار خود را در موضوع ذخیره‌سازی نفت به نحو احسن انجام داده است، درباره اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام قرار است چه مقدار افزایش یابد، گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارک ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد، ۳ مخزن یک میلیون بشکه‌ای و ۲ مخزن ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس