بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کانادا به تفکیک شهرهای مهم


کانادا گزینه اول برای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور را دارند. شرایط عمومی این کشور، از جمله وضعیت کار در کانادا گرفته تا شرایط آموزشی و امکانات درمانی، باعث شده تا برای مهاجرت مناسب باشد. کانادا کشوری امن، دارای فرصت‌های شغلی عالی و شرایط زندگی باکیفیت است. همچنین … نوشته بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کانادا به تفکیک شهرهای...

کانادا گزینه اول برای بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور را دارند. شرایط عمومی این کشور، از جمله وضعیت کار در کانادا گرفته تا شرایط آموزشی و امکانات درمانی، باعث شده تا برای مهاجرت مناسب باشد. کانادا کشوری امن، دارای فرصت‌های شغلی عالی و شرایط زندگی باکیفیت است. همچنین اقتصاد قوی و نرخ پایین جرم و جنایت، از دیگر دلایلی است که افراد خارجی را برای کار در این کشور جذب می‌کند.

با این حال، لازم است بدانید که شرایط کار و زندگی در تمام شهرها یکسان نیست و برخی از آنها از وضعیت بهتری برای کار برخوردار هستند. پیدا کردن بهترین شهر برای نقل مکان، نیازمند سنجش وضعیت کار در شهرهای مختلف است. در ادامه این مطلب، وضعیت کار در کشور کانادا را براساس شهرهای مختلف بررسی کرده و به شما برای پیدا کردن بهترین شهر برای کار و حرفه‌تان کمک می‌کنیم.

بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کانادا به تفکیک شهرهای مهم

شرایط عمومی کار در کانادا

به طور کلی، وضعیت کار و تعهدات کارفرماها در قبال کارکنان، به حوزه قضایی اعم از فدرال، ایالت و یا منطقه کاری آنان بستگی دارد. شرایط عمده کاری مانند استانداردهای شغلی، قوانین ایمنی و بهداشت، قوانین حقوقی و …، همگی به قوانین این بخش‌های مختلف کانادا مربوط می‌شوند. قبل از ذکر شرایط کار در شهرهای مهم، شرایط عمومی کار در کانادا را بررسی می‌کنیم.

۱. حقوق و دستمزد

کارمندان در کانادا معمولاً باید مبلغی معادل یا بیشتر از حداقل دستمزد تعیین شده را دریافت کنند. حداقل دستمزد تعیین شده در کانادا از ۱۱ تا ۱۴ دلار در ساعت متغیر است.

۲. حداکثر ساعات کاری

به طور کلی، حداکثر ساعات کار روزانه، ۸ ساعت و به صورت هفتگی، بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است. در برخی شرایط خاص، کارکنان ممکن است ساعات بیشتری را کار کنند که در این صورت، مشمول دریافت اضافه کاری می‌شوند. اضافه کاری معمولاً با توافق کارکنان و یا در شرایط کاری خاص اعمال می‌شود.

در برخی مناطق نیز کارفرمایان بسته به نوع فعالیت خود می‌توانند هفته‌های کاری را تا چهار روز، اما با ۱۲ ساعت کار روزانه، کاهش دهند. میزان دستمزد برای ساعات اضافه کاری، معمولاً یک و نیم برابر است. این شرایط برای اکثر کارکنانی که به صورت ماهانه یا ساعتی حقوق دریافت می‌کنند، اعمال می‌شود. البته اکثر مشاغل و مناطق کانادا، اضافه کاری را برای مدیران یا کارکنان بخش‌های نظارتی ممنوع کرده‌‌اند.

۳. تعهد کارفرما برای ارائه محل کار سالم و ایمن

قوانین ایمنی و سلامت شغلی در همه ایالت‌ها و شهرهای کانادا وجود دارد. این قوانین هم کارکنان و هم کارفرماها را ملزم به رعایت دقت کافی برای کاهش خطرهای احتمالی می‌کند. علاوه بر این، قوانین کار در کانادا حقوقی را برای کارکنان در نظر گرفته که طبق آن باید از خطرات احتمالی محل کار مطلع بوده و حتی از انجام کاری که خطرناک به نظر می‌رسد، امتناع کنند. به طور کلی، کارفرمایان موظف هستند تا شرایط عمومی ایمنی و سلامت محیط کاری خود را بررسی کرده و راه‌هایی برای جلوگیری از خطرات ایجاد کنند.

۴. روند شکایات

پشتیبانی از کارکنان برای انجام هرگونه شکایت، یکی از موارد قابل توجه درباره وضعیت کار در کانادا است. این روند به خوبی برای شکایت کارکنان نسبت به شرایط ایمنی، بهداشت و … در محیط کار خود، ساده شده است. بعد از طرح شکایت کارکنان به مراجع دولتی مربوطه، بررسی‌های لازم انجام شده و در صورت لزوم کارفرما و یا شرکت توبیخ می‌شوند.

هرگونه آسیب جدی یا حادثه منجر به مرگ کارکنان، عواقب کیفری جدی به دنبال دارد. علاوه‌بر این، کارکنان بعد از طرح شکایت از طرف قانون، نسبت به هرگونه تلافی کارفرما محافظت می‌شوند. یعنی چنانچه کارفرما قصد اخراج، تنبیه و یا سخت‌گیری نسبت به کارکنان را داشته باشد، قانون آن‌ها را منع می‌کند.

بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کانادا به تفکیک شهرهای مهم

شرایط کار در شهرهای مهم کانادا

همانطور که پیش از این گفتیم، وضعیت کار در کانادا به نسبت شهرهای مختلف آن متفاوت است. هر شهر شرایط کاری مختص به خود را داشته و مشاغل مختلفی می‌توانند در آنجا موفق شوند. چنانچه شهر خاصی را برای مهاجرت کاری به کانادا در نظر دارید، می‌توانید با جستجو در منابع معتبر، اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید. وب سایت پارسی کانادا با سابقه درخشان خود در این زمینه، می‌تواند یکی از مشاوران شما در مسسر مهاجرت باشد. در ادامه، شهرهای مهم کانادا را بر اساس شرایط کاری بررسی می‌کنیم.

وضعیت کار در تورنتو

تورنتو، مرکز استان انتاریو (Ontario) یکی از مقاصد جذاب مهاجرت کاری به شمار می‌رود. این شهر به دلیل جذابیت‌های اقتصادی و اجتماعی، محل فعالیت کسب‌وکارها و برندهای مختلف جهانی بوده و بازار استخدام در این شهر کانادایی بسیار داغ است. شهر تورنتو ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی کانادا را تأمین کرده و فرصت‌های شغلی متنوعی در آن وجود دارد.

علاوه بر این، تنوع فرهنگی و نژادی در این شهر باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید در آنجا کار کرده و زندگی خود را داشته باشید. حداقل دستمزد افراد برای کار در تورنتو، ۱۴.۲۵ دلار برای هر ساعت است. این میزان دستمزد بسته به نوع شغل و همچنین میزان تخصص و سابقه کاری شما می‌تواند متغیر باشد.

از جمله مشاغل پرتقاضای تورنتو عبارتند از:

  • پرستاری
  • برنامه نویسی وب
  • مشاغل مرتبط با خدمات مشتری
  • رانندگان وسایل نقلیه تجاری
  • مدیران مالی

برای اطلاعات بیشتر درباره کار در تورنتو، کلیک کنید.

شرایط کار در کبک

شهر کبک از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. این شهر به دلیل برخورداری از وضعیت اقتصادی پیشرفته‌ای که دارد، موردتوجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. همچنین شهر کبک از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کاری به‌حساب می‌آید.

از جمله مزایای کار در کبک کانادا می‌توان به مواردی مانند اقتصاد درحال‌توسعه، به‌کارگیری نیروی متخصص و ماهر، وجود جامعه علمی تحصیل‌کرده، بیمه و خدمات مالی، رشد و پیشرفت فناوری اطلاعات و الکترونیک، نرخ بیکاری بسیار پایین و … اشاره کرد.

شهر کبک برای به‌کارگیری نیروهای متخصص لیستی از رشته‌های مورد نیاز خود را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. افراد دارای تخصص در رشته‌های زیر با کسب امتیاز لازم قادر خواهند بود که اقامت این شهر را دریافت کنند. علاوه بر داشتن تخصص موردنیاز لازم است که متقاضیان به زبان فرانسوی تسلط داشته باشند. برخی از مشاغل این لیست شامل موارد زیر می‌شود:

  • بانکداری، اعتبار و سایر مدیران سرمایه‌گذاری
  • مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی
  • مدیران مهندسی
  • مشاغل حرفه‌ای در مشاوره مدیریت بازرگانی
  • فیزیک‌دانان و ستاره‌شناسان
  • دانشمندان زمین‌شناسی و اقیانوس‌شناسان
  • زیست‌شناسان
  • مهندس عمران

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در کبک کانادا اینجا کلیک کنید.

بررسی وضعیت مهاجرت کاری به کانادا به تفکیک شهرهای مهم

شرایط کار در ونکوور

ونکوور یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان بریتیش کلمبیا در کانادا است و به دلیل زندگی شبانه عالی و فرصت‌های شغلی و تحصیلی، در سراسر جهان شناخته شده است. همچنین بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر فناوری در کانادا و در سطح جهان، نمایندگی‌هایی را در ونکوور راه‌اندازی کرده‌ و همین موضوع شرایط کار در ونکوور را مطلوب می‌کند.

این شهر همچنین بسیاری از مؤسسات آموزشی بزرگ را در خود جای داده و به همین دلیل آینده شغلی دانشجویان را می‌تواند تأمین کند. با توجه به اینکه ونکوور جزو شهرهای پیشرفته و توسعه‌یافته کاناداست، لیست مشاغل مورد نیاز آن نیز متنوع است. در صورت داشتن تخصص در هر یک از شغل‌های زیر پیدا کردن کار در ونکوور برای شما راحت‌تر خواهد بود.

  • مهندسی در شاخه‌های عمران، شیمی، برق و مکانیک
  • نویسندگی، ویراستاری و ترجمه
  • طراحان و توسعه دهندگان وب
  • طراحان گرافیک و تصویرگری
  • متخصصان شبکه و IT

سخن نهایی

کانادا سرزمین رؤیاها برای بسیاری از مشاغل و حوزه‌های کاری مختلف است. وضعیت کار در کانادا برای بسیاری از مشاغل مطلوب است اما شما باید ببینید که کدام مشاغل بیشتر مورد تقاضا هستند. بسته به نوع شغل و حرفه‌ای که دنبال می‌کنید، کار در یکی از شهرهای کانادا می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد. در این مطلب، شرایط کار در کانادا و شهرهای مهم آن را بررسی کردیم. برای یک انتخاب درست، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری از روند مهاجرت کاری به کانادا را کسب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز