مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!

اگر می‌خواهید جزو افرادی باشید که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، اولین قدم داشتن یک روتین پوستی اصولی است. در این مقاله با ما همراه شوید تا مراحل مراقبت روتین پوست اصولی را در اختیارتان قرار دهیم.

یکی از اولین قدم‌ها برای داشتن پوستی سالم و بی‌نقص، داشتن یک مراقبت روتین پوست اصولی است. خیلی از خانم‌ها برای بهبود شرایط پوست خود هزینه‌های زیادی را صرف محصولات مراقبت پوستی می‌کنند. اما نکته‌ مهم یعنی ترتیب استفاده از این محصولات برای اثربخشی بیشتر را فراموش می‌کنند.

در این مقاله می‌خوانید:

چرا داشتن ترتیب در مراقبت روتین پوست مهم است؟ اصول اولیه هر روتین پوستی مراقبت روتین پوست، راهنمای گام به گام مرحله اول: تمیز کردن پوست مرحله دوم: تونر مرحله سوم: سرم‌ها مرحله چهار: کرم دور چشم مرحله پنجم: مرطوب‌کننده مرحله ششم: ضد آفتاب

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست در بارداری، چگونه است؟

مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
داشتن پوست عالی تنها به ژنتیک و استفاده از محصولات با کیفیت پوستی خلاصه نمی‌شود، در واقع عادت‌های روزانه شما برای رسیدگی به پوستتان می‌تواند بسیار موثرتر از عوامل دیگر بر پوستتان باشد. داشتن مراقبت روتین پوست و تبدیل کردن آن به یک عادت روزانه می‌تواند به شما پوستی بی‌نقص و زیبا هدیه دهد.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

چرا داشتن ترتیب در مراقبت روتین پوست مهم است؟


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
استفاده از محصولات مراقبت از پوست به ترتیب مناسب، تضمین می‌کند که پوست شما از مزایای کامل هر محصول بهره‌مند می‌شود. بافت پوست به گونه‌ای است که در مقابل نفوذ مواد خارجی از خود مقاومت نشان می‌دهد و این یک خاصیت محافظتی است. به همین دلیل فقط مقدار بسیار کمی از محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می کنیم، می‌توانند به پوست نفوذ کنند حتی اگر فرمولاسیون کامل و عالی داشته باشند.

داشتن یک ترتیب اصولی برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست به جذب و اثربخشی بیشتر آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

استفاده این محصولات به ترتیب درست و اصولی باعث می‌شود تا اثربخشی این محصولات و میزان نفوذ آن‌ها به پوستتان چندین برابر شود.

مطالب پیشنهادی: چربی پوست در بارداری، علتش چیست؟

اصول اولیه هر روتین پوستی


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
اگر بخواهیم یک اصل اولیه برای ترتیب دادن به استفاده از محصولات مراقبت روتین پوست در نظر بگیریم، این است که از رقیق به غلیط جلو بروید. این به آن معنا است که که محصولاتی که بافت رقیق‌تری دارند مانند سرم‌ها و ژل‌های رطوبت رسان با بافت سبک، در مراحل اولیه استفاده شوند و در مراحل بعدی مرطوب‌کننده‌ها و موادی با بافت کرمی و روغنی، مورد استفاده قرار گیرند.

برای افزایش اثربخشی مواد مراقبتی پوست، بهتر است مواد رقیق‌تر در مراحل اولیه و مواد با بافت غلیظ‌تر در مراحل بعدی استفاده شود.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که بعد از مصرف هر محصول یک تا دو دقیقه برای استراحت و جذب بیشتر روی پوست خود، به آن فرصت دهید و بعد از گذشت این مدت زمان از محصول بعدی با درجه غلظت بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست نوزاد، چه محصولی استفاده کنیم؟

مراقبت روتین پوست، راهنمای گام به گام


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
در این بخش قصد داریم تا راهنمایی جامع و گام به گام را برای داشتن یک روتین پوستی اصولی در اختیارتان قرار دهیم. قبل از هر چیز این نکته را فراموش نکنید که برای داشتن روتین پوستی درست ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید و محصولات مناسب با نوع پوست خود را تهیه کنید تا روند مراقبتی شما نتیجه‌بخش باشد.

مرحله اول: تمیز کردن پوست


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
قبل از هرچیز پوست خود را باید از تمام آلودگی‌ها پاک کرده و آن را آماده جذب مواد مراقبتی کنید. صورت خود را با یک محلول شستشوی ملایم که سازگار با پوستتان است، بشویید.

مرحله دوم: تونر


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
بسیاری از افراد از استفاده تونر صرف نظر می‌کنند زیرا آن را ضروری نمی‌دانند یا معتقد هستند که تونرها باعث آسیب می‌شوند. باید بگوییم که اگر تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنید، نه تنها پوستتان دچار آسیب نخواهد شد بلکه از آن در برابر آسیب‌های شوینده‌های پوستی نیز محافظت می‌شود. یکی از نقش‌های مهم تونر تعدیل کردن PH پوست است که به حفظ سلامت آن کمک شایانی می‌کند.

مرحله سوم: سرم‌ها


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
سرم‌های آبرسان و سرشار از آنتی اکسیدان و مواد حیاتی برای پوست، آن را به صورت عمیقی تغذیه می‌کنند. این مواد پوست را هیدراته کرده و آن را در برابر آسیب‌های محیطی مانند اشعه فرابنفش محافظت می‌کنند. استفاده از این سرم‌های مغذی بعد از استفاده از تونر باعث می‌شود تا مواد مغذی داخل آن‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و برای مدت طولانی‌تری روی پوست باقی بمانند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!

مرحله چهار: کرم دور چشم


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
دقت داشته باشید که پوست دور چشم بسیار نازک و آسیب‌پذیر است و باید از مرطوب‌کننده‌ها و مواد مناسب دور چشم برای آن استفاده کرد. استفاده از کرم دور چشم در روتین پوستی باعث می‌شود تا این قسمت از پوست صورت روند کلاژن‌سازی خود را ادامه داده و دچار چروک و خطوط ریز نشود.

مرحله پنجم: مرطوب‌کننده


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
همه پوست‌ها نیاز به مرطوب‌کننده دارند. بسیاری از افرادی که دارای پوست چرب هستند تصور می‌کنند که پوست آن‌ها به مرطوب‌کننده نیاز ندارد اما این یک تصور اشتباه است. تهیه یک مرطوب‌کننده مناسب پوستتان به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم و متعادل داشته باشید.

بسیاری از افرادی که دارای پوست چرب هستند تصور می‌کنند که پوست آن‌ها به مرطوب‌کننده نیاز ندارد اما این یک تصور اشتباه است.

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده زمانی است که پوست هنوز رطوبت خود را دارد. پس بعد از استفاده از سرم دقیقا زمانی که پوست هوز حالتی مرطوب دارد، بهترین زمان برای استفاده از مرطوب‌کننده است.

مرحله ششم: ضد آفتاب

آخرین مرحله از روتین پوستی استفاده از ضد آفتاب است. البته این مرحله برای زمانی است که قصد دارید از خانه بیرون بروید یا در معرض آفتاب قرار بگیرید. استفاده ضد آفتاب در آخرین مرحله باعث می‌شود تا اثرات محافظتی آن ماندکاری بیشتری روی پوست داشته باشد و برای مدت طولانی‌تری از پوست شما محافظت کند.

روش‌های مراقبت از پوست خانگی که نباید انجام دهید

در مراقبت‌های پوستی این کارها را انجام ندهید:
آب لیمو
آب لیمو سیتریک اسید دارد که برای پوست مفید است ولی میزان اسیدیته‌ی آن به قدری زیاد است که می‌تواند در تماس با آفتاب باعث ایجاد لکه‌های تیره‌ی پوستی شود. همچنین آب لیمو می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.
جوش شیرین
جوش شیرین، خاصیت بازی دارد و باعث کاهش رطوبت و کم آبی پوست می‌شود.
سیر
سیر خام می‌تواند باعث حساسیت، اگزما، التهاب و تاول‌های آبکی شود.
خمیر دندان
مواد موجود در خمیر دندان می‌توانند باعث تحریک و خشکی پوست شما شوند.
شکر
شکر برای لایه‌برداری بیش از حد آسیب‌زا است.
ویتامین E
استفاده موضعی از ویتامین E باعث تحریک پوستی می‌شود.

مطالب پیشنهادی: مراقبت از پوست صورت زنان، فصل پاییز

کلام آخر


مراقبت روتین پوست را جدی بگیرید!
همان‌طور که اشاره کردیم، داشتن مراقبت روتین پوست امری بسیار مهم برای اثربخشی محصولات پوستی و داشتن پوستی سالم است. ما در این مقاله سعی داشتیم تا با رائه یک راهنمای گام به گام شما را در این مسیر راهنمایی کنیم تا این روند را به یکی از عادات روزانه خود تبدیل کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا