مسوولیت آگاه کردن جامعه و تبیین دستاوردهای نظام بر عهده معلم است


مسوولیت آگاه کردن جامعه و تبیین دستاوردهای نظام بر عهده معلم است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسوولیت آگاه کردن مردم و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب به عنوان یک وظیفه خطیر و مهم بر عهده معلمان و فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در آیین روز بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: امروز توفیق پیدا کردیم در جمع معلمان ، کسانی که هم شغل انبیا هستند، باشیم و این آیین را خدمت همه تبریک عرض می کنم.

وی افزود: مسوولیت آگاه کردن جامعه بر عهده معلم است و نگاه انسان باید معنوی باشد و کرامت انسانی را مدنظر قرار دهد و معلم با ایثار از داشته های خودش انسان ها را تربیت کند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جمع اخیر فرهنگیان جایگاه رفیع معلمی را با هیچ شغلی قابل مقایسه ندانستند چرا که معلم انسان را می سازد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: معلم‌ باید دغدغه دینداری و معلم بودن را داشته باشد و دانش آموز باید دغدغش نمازش باشد چرا که اگر معلم ما به این جایگاه رسید که دغدغه اش حمایت از گل های سرسبد خلقت باشد، در مسیر خود موفق است.

وی ادامه داد: اگر در این مسیر برای خدا کار کنیم و به خدا توکل کنیم که نیاز به تلاش دارد ، آن موقع است که معلم قرآن و ریاضی و الهیات و... در مسیر ترویج دین و اخلاق خداپسندانه فرقی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین اظهار داشت: ما باید خودسازی را از درون خود شروع کنیم که یادخدا بهترین راه است و دانشجوی ما باید آینده پژوه باشد.

علی درویشی ادامه داد: معلم باید وضعیت هر روز جامعه را بداند و جهاد تبیین را در فعالیت خود که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، عملیاتی و اجرا کند.

وی تاکید کرد: معلم باید شرایط امروز جامعه را برای دانش آموز خود تشریح کند چرا که اگر این جهاد تببین صورت نگیرد، جایگاه رسانه بیگانه را درون جامعه خود باز کردیم‌.

وی افزود: در کنار این شایستگی، ما باید زمینه ارزش‌های انسانی، اخلاقی، عدالت، توحید، بهداشت، همکاری گروهی و فعالیت‌های اجتماعی را در دانشجومعلمان تقویت کنند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان ایلام نیز گفت: بعضی از معلم ها بالفعل هستند که هم اکنون در سطوح مختلف آموزش و پرورش فعال هستند و برخی دیگر بالقوه که در آینده در رسته آموزش پرورش قرار می گیرند که آنها دانشجومعلمان عزیز ما قرار دارند.

رمضان پیری افزود: دانشگاه فرهنگیان تربیت دهنده معلمانی است که سرآمدهای تعلیم‌ و تربیت هستند و بعد از گذراندن دوره های مربوطه در چرخه تدریس و تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: دانشجو معلمان باید چگونه فکر کردن و فعالیت‌هایی که منجر به فکر کردن می‌شود را به دانش آموزان بیاموزند و مهارت‌های زندگی را در اختیار آنها قرار دهند.

در پایان این آیین از اعضای هیات علمی، اساتید برجسته استانی و دانشجو معلمان فعال علمی و فرهنگی تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ