نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت در جنوب فارس تعیین کننده است


نقش خیرین در ارتقای شاخص‌های سلامت در جنوب فارس تعیین کننده است

لارستان- ایرنا- معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نقش و مشارکت خیرین و نیک‌اندیشان در شهرهای جنوب فارس در زمینه اجرای طرح‌های درمانی و ارتقای شاخص‌های سلامت در این منطقه تعیین کننده است و این موضوع باید به عنوان یک الگو به سایر مناطق و دانشگاه‌های کشور تعمیم یابد.

به گزارش ایرنا، عباس عبادی عصر یکشنبه در بازدید از برخی طرح های خیرساز در شهرستان خنج فارس اظهار داشت: اگرچه افراد متمکن زیادی در کشور هستند اما هیچ جایی همچون این مناطق جنوب فارس روحیه مشارکتی و علاقه به کارهای خیرخواهانه و خدپسندانه را ندارند و این مهم تبدیل به یک فرهنگ و سنت حسنه در میان مردم تبدیل شده است.

معون وزیر بهداشت تاکید کرد: هم در حوزه وزارت بهداشت برای این همه حضور و مشارکت خیرین و اقدام های خیرخواهانه آنها در ساخت فضاهای فیزیکی و رشد کمی ساختمان ها و فضای بیمارستانی و درمانی باید قدردان وجود این نگاه های نیک اندیشانه مردم این خطه باشیم.

این مسوول تصریح کرد: البته برخی پروتکل ها و شاخص هایی در وزارت بهداشت وجود دارد که تا حدودی آن انتظارات و توقع به حق مسئولان و خیرین منطقه را براورد نمی کند و در همین هفته جاری و در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور این موضوع به طور جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عبادی همچنین از برخی طرح های درمانی و خیرساز در شهرستان خنج از جمله بیمارستان ۹۸ نختخوابی خنج و درمانگاه شبانه روزی شماره یک خنج که هم اینک در پنج طبقه و با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است بازدید کرد و همچنین در دیدار با پزشکان وپرستاران مسایل ومشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در جلسه هم اندیشی با مسئولان و خیرین شهرستان خنج برای رفع برخی مشکلات و دغدغه های آنها در حوزه بهداشت و درمان ابراز امیدواری کرد که خواسته های مطرح شده، در نشست هفته جاری وزیر بهداشت با روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

احداث بیمارستان تخصصی در شهرستان خنج مطالبه جدی مردم است

فرماندار خنج استان فارس هم در این نشست گفت: احداث یک بیمارستان تخصصی با تجهیزات و امکانات پیشرفته در این شهرستان و با افق و دورنمایی برای آینده این منطقه که از مطالبات و خواسته های جدی مردم و شهروندان تبدیل شده در دستور کار مدیریت اجرایی این شهرستان است.

بهادر اسفندیاری اظهار داشت: خدماث یک بیمارستان تخصصی با تجهیزات پیشرفته که بخش عمده ای از هزینه اجرای آن را هم خیرین و نیک اندیشان منطقه عهده دار می شوند می تواند بخش قابل توجهی از دغدغه ها و مشکلات مردم در این حوزه را مرتفع کنند.

وی اظهار داشت: مهمترین مزیت احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان کاهش میزان مراجعات مردمی به شهرهای همجوار و مرکز استان با وجود مسافت طولانی و خطرات و هزینه های گزاف آن است.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟