4400 گزارش هشداری به دستگاه‌ها برای مقابله با فساد


4400 گزارش هشداری به دستگاه‌ها برای مقابله با فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی که وظیفه تنظیم بازار را دارند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ذبیح الله خدائیان در برنامه تلویزیونی صف اول در خصوص اقدامات سازمان بازرسی جهت اجرای طرح مربوط به حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: بحث یارانه‌های پنهان اقتصاد کشور را بیمار کرده بود. همه اقتصاددان‌ها بر این باورند که به این موضوع باید پایان داد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های زیادی با موضوع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در قوه قضائیه تشکیل شده بود، گفت: افراد خاصی از این رانت سو استفاده می‌کردند. با اختصاص ارز دولتی انتظار می‌رفت کالاهای مد نظر با قیمت بهتری در بازار عرضه شود که این‌طور نشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اجرای طرح عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: پیش از اجرای این طرح سازمان بازرسی بررسی‌های متعددی از انبارها انجام داد تا با مشکل توزیع کالاها به مردم مواجه نشویم.

خدائیان افزود: گروه‌هایی را از جمله تعزیرات و سازمان حمایت را برای بازرسی‌ها مأمور کردیم و ۱۷۶ اکیپ مشترک تشکیل شد. سازمان بازرسی در کنار دولت است و از این رو بر وظایف دستگاه‌هایی که وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارند، نظارت می‌کنیم و چنانچه کوتاهی محرز شود برخورد می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه و در پاسخ به این سوال که هنگام جرایم مختلف از جمله اختلاس‌ها، دستگاه‌های نظارتی کجا بودند؟ گفت: سازمان بازرسی تنها دستگاهی است که جایگاهی در قانون اساسی دارد و همچنین بر دستگاه‌های دولتی وظیفه نظارتی دارد. دستگاه‌های نظارتی با تمام توان در جهت مبارزه با فساد تلاش می‌کنند.البته تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه نظارت الکترونیکی در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد گفت: در حال حاضر اکثر بازرسی‌ها به صورت سنتی است و هنوز هوشمند نشده است و چنانچه این مهم رخ دهد قطعاً نظارت‌ها لحظه‌ای شده و تخلفات و جرایم به سرعت رصد می‌شود.

خدائیان ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است که روی گلوگاه‌های فساد و قاچاق متمرکز شویم و به جای تمرکز بر کار یک کارمند راه‌های فساد را بررسی کنیم. در این زمینه هم دولت با ما همراه است و امیدواریم در آینده شاهد پرونده‌های کلان اخلال در نظام اقتصادی نباشیم.

خدائیان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۴ هزار و ۴۴۰ مورد گزارش هشداری داشتیم و آسیب‌ها را به وزارت خانه‌های مختلف هشدار دادیم.

وی افزود: ۷۹۰ پرونده کیفری هم تشکیل شده و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد پرونده تخلفات اداری برای کارکنان ادارات تشکیل شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص ورود به موضوع حوادث جاده‌ای از جمله حادثه بهبهان و کیفیت خودروها گفت: سال گذشته از دو بعد با موضوع خودروها ورود کردیم که یکی از آنها دپوی خودروها بود.

وی افزود: ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در انبارهای دو خودروسازی داشتیم. ایران خودروها حدود ۹۰ هزار و سایپا ۸۰ هزار خودرو در انبارها داشت که در حال حاضر هر کدام ۲۸ هزار مورد کاهش داشتند.

خدائیان در خصوص آخرین وضعیت ورود سازمان بازرسی به بازار بورس گفت: پرونده‌های متعددی در این رابطه برای اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شد به طوری که ۲۲۰ نفر محکومیت پیدا کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای برخی از مسئولان وقت هم پرونده‌های کیفری تشکیل شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت