اصلاح یارانه ها قابل مدیریت بوده و جلوی سوء استفاده‌ ها را می‌گیرد


اصلاح یارانه ها قابل مدیریت بوده و جلوی سوء استفاده‌ ها را می‌گیرد

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در قالب اصلاح یارانه ها اکنون یارانه مستقیم به جیب مردم می رود و قابل مدیریت است، گفت: مزیت دیگر این است که جلوی سوء استفاده‌ ها را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در سوره «حدید» آیه ۱۲ به بعد همه ما را هشدار و نصیحت فرموده که «حال روزگار، منافقین، کفار و مومنین در جهنم و بهشت و وضعیت و حال کفار، مومنین و افراد اهل نماز، روزه، تقوا، حجاب و عفاف و انسان های پاکدامن، ایمان آنها به خدا، پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام را که بین اینها گفت و گوهایی شکل می گیرد را ببینیم و درس بگیریم».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد و امام جمعه یاسوج گفت: نماز و عبادات تبدیل به نور می شود و انسان را به طرف بهشت هدایت می کند و زندگی انسان در آخرت به درستی برقرار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن عالم نظام تابع اراده انسان های اهل بهشت بوده که هرچه اراده کنند، در اختیار او قرار می گیرد.

آیت الله حسینی یادآور شد: افرادی که اهل نماز، روزه، خمس، زکات و کمک و انفاق به دیگران و کارهای خیر هستند در بهشت جاودانه خواهند ماند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بالاترین فوض و رستگاری این است که انسان به بهشت خدا برسد و در نقطه مقابل انسان های منافق اعم از زن و مرد نور نداشته و نفاق، خطا و کفر آنها را احاطه می کند که این کفر و خطا برای آنها تاریکی و ظلمت می شود.

وی تصریح کرد: انسانی که در تاریکی مطلق قرار گرفت، هیچ چیز را نخواهد دید و فریاد رسی نداشته و متوجه می شود که اهل ایمان دارای نور در کنار آنها قرار گرفته اند، ولی خود کافران نور ندارند.

آیت الله حسینی افزود: انسان باید در این دنیا کار تلاش انجام داده و توشه برای آخرت خود ذخیره کند و با انجام کارهای نیک برای آخرت خود نور کسب کند و تنها راه در این دنیا که عبادت است که انسان باید از این فرصت استفاده کند.

خطیب جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به موضوع اصلاح یارانه ها از سوی دولت اشاره کرد و گفت: این طرح مزایای بسیار خوبی داشته و فرصت های گران بهایی را برای عبور از مشکلات کشور در خود دارد، اما باید مواظب گرانی‌ های کاذب نیز باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت های مختلف این موضوع مطرح شده بود و مرحوم هاشمی رفسنجانی دوره‌ای آن را در خطبه های نماز جمعه مطرح کرده بودند، گفت: یکی از ضرورت ها توزیع عادلانه یارانه ها در کشور است که باید یارانه مستقیم به جیب مردم کم درآمد و مستضعف برود تا مشکلات آنها برطرف شده و راه آن نیز اقدام اخیر دولت است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه در گذشته به مردم یارانه داده می شد، اما اکنون یارانه مستقیم به جیب مردم می رود و قابل مدیریت است، افزود: می توان با استفاده از این فرصت زیرساخت‌های تولید و اشتغال را ایجاد کرد و علاوه بر آن به معضل بیکاری نیز رسیدگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد به مزیت دیگر طرح اصلاح یارانه‌ ها اشاره کرد و یادآور شد: مزیت دیگر این است که جلوی سوء استفاده‌ ها را می‌گیرد، در گذشته دیدیم که یارانه نان از کجا سر در می‌آورد، آرد در کجا به فروش می‌رسید و پول یارانه ها به جیب چه کسانی می‌رفت، گاهی آرد سر از کشورهای همسایه در می آورد و به عبارتی یارانه مردم قاچاق می شد، اما با طرح دولت دیگر چنین نخواهد شد.

وی به موضوع ارز ترجیحی نیز اشاره و اظهار کرد: بعضی ‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌گرفتند تا خارج از کشور کالاهای اساسی را وارد کنند، اما مع الاسف کالا وارد نمی شد و کالاهای دیگری که ارزش اقتصادی برای ملت نداشت وارد می‌کردند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر هم کالاهایی وارد می شد به ازای دلار ۲۵ هزار تومانی به مردم می فروختند و این یک خیانت بود.

خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: در این بین عده‌ای سرمایه‌ای بزرگ به چنگ می‌آوردند و مردم فقیر تنها زیان می‌دیدند و ضربه می‌خوردند.

وی با اشاره به اینکه دولت های گذشته باید این طرح اجرا می‌کردند، اما اکنون که اجرا شده باید بر بازار نظارت کنند، گفت: امروز یک عده وقتی قیمت ها را اعلام کردند دیدیم که حدود ۱۰۰ تن ماکارونی را در همین بازار استان احتکار کردند که باید به شدت با آنها برخورد صورت گیرد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: هشدار می‌دهیم و نصیحت می‌کنیم که اهل خیانت نباشید، دست از احتکار بردارید و به مردم ظلم نکنید، همچنین به مردم می گوییم که از خریدهای هیجانی دست بردارید و مراقب شیطنت ها و فتنه‌ها باشید.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بحران جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و گفت: بحران غذایی در جهان ایجاد شده و تنها مربوط به یک کشور نیست بلکه در همه دنیا این مشکلات وجود دارد و هیچ حاکمیت و دولتی هم نمی خواهد که مردم کشور دچار مشکل شده و به آنها فشار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است مسئولی در جایی اختلال ایجاد کند، اما در کل دولت و نظام به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر نگوییم یک جنگ جهانی، بلکه یک نیم جنگ جهانی در جهان در گرفته و اگر کشوری مدیریت اقتصادی درست نداشته باشد، آن کشور و ملت سقوط خواهد کرد.

خطیب جمعه یاسوج با خطاب قرار دادن دولت در زمینه برخی مشکلات ناشی از اصلاح یارانه‌ها، گفت: اگر دیدید که یارانه ها کفاف نمی‌کند، باید میزان آن را برای افراد مستضعف بالا ببرید تا مشکل آنها برطرف شود.

وی به اقدامات بسیار خوب دولت در طول یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: کارهای خوبی از سوی این دولت انجام شد که یکی از آنها خرید و تزریق واکسن بود و می‌بینیم که اکنون مرگ‌ها و تلفات ناشی از کرونا بسیار کم شده است.

آیت الله حسینی اظهار کرد: دولت کار بسیار خوبی انجام داد و طی آن خانوارهای تحت پوشش نهادها و دستگاه های امدادی از پرداخت هزینه آب و برق معاف شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد به یکی دیگر از کارهای خوب دولت اشاره کرد و گفت: پنج میلیون نفر که بیمه نداشتند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و توصیه این است که نباید فقط نام بیمه بر آن باشد، بلکه باید خدمات بیمه هم داده شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس