43 باب مدرسه خیری و مشارکتی در خدابنده احداث می‌شود


43 باب مدرسه خیری و مشارکتی در خدابنده احداث می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تفاهم نامه ساخت 43 باب مدرسه جدید به صورت خیری و مشارکتی در شهرستان خدابنده منعقد شد.

جهانگیر صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم نامه در راستای سفر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان خدابنده که سال گذشته انجام شد، در سال جاری منعقد شده است تا کمبود فضای آموزشی در این شهرستان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه از ۱۰۰ مدرسه در دست ساخت در استان، ۳۱ مورد آن توسط خیرین به صورت مشارکتی در حال احداث است، اظهار داشت: از این تعداد سهم شهرستان خدابنده ۱۲ پروژه خیری با بیش از ۴۳ کلاس درس است.

صفری افزود: در سال ۹۷ تعهدات خیرین برای احداث مدارس در استان، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۸، هشت میلیارد و ۶۰۰ و در سال ۹۹، بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان بوده است که این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که بیشتر از میزان پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به بالا بودن سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری در استان اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای طرح مکان یابی که در استان زنجان به صورت پایلوت همراه با استان های سمنان، خراسان شمالی و مرکزی انجام می شود، توزیع سرانه فضای آموزشی در سطح استان بهبود خواهد یافت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون چهار درصد مدارس استان تخریبی و ۱۹ درصد نیازمند مقاوم سازی است، گفت: با احصای مدارس تخریبی در شهرستان خدابنده و با امضای تفاهم نامه، عملیات اجرایی آن توسط اداره کل نوسازی مدارس استان و با مشارکت آموزش و پرورش انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل