پژوهشگاه رویان و کسب بالاترین میزان موفقیت در درمان ناباروری در دنیا / بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه + فیلم


پژوهشگاه رویان و کسب بالاترین میزان موفقیت در درمان ناباروری در دنیا / بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه + فیلم

رکنا: پژوهشگاه رویان در سال هزار و سیصد و هفتاد به‌ عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‌های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی تاسیس شد.

چند روز پیش جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: «شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند!»

پژوهشگاه رویان به بالاترین میزان موفقیت در درمان ناباروری در دنیا دست پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی افراد شاخص کشور، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز از پژوهشگاه رویان بازدید کرد.

روح الله فتحی، معاون آموزش پژوهشگاه رویان، در حاشیه بازدید وزیر آموزش و پرورش از این پژوهشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد چند ساله رویان پرداخت.

فتحی در ابتدا با اشاره به اینکه رویان در سال 1991 به همت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی تاسیس شده است، گفت: رویان، سه پژوهشکده دارد. پژوهشکده های سلول های بنیادی و علوم تولید مثل در تهران و پژوهشکده زیست فناوری در اصفهان واقع شده است. همچنین رویان یک مرکز تحقیقات سرطان در بابل نیز دارد.

وی افزود: بانک ذخیره سازی تخمدان در پژوهشکده علوم، واقع شده است که بسیار مورد استفاده است. در پژوهشگاه رویان حدودا 381 پروژه در حال انجام دانشجویی داریم.

معاون آموزش پژوهشگاه در ادامه با اشاره به اینکه 15 درصد زوجین در دنیا نابارور هستند، گفت: 40 درصد عامل ناباروری خانم ها، 40 درصد آقایان، 10 درصد مربوط به هر دو و 10 درصد ناشناخته است. همچنین رویان، 40 درصد موفقیت در درمان ناباروی به دست آورده است که با مراکز بزرگ دنیا رقابت می کند. موفقیت در درمان ناباروری در دنیا، بین بازه 25 الی 40 درصد قرار می گیرد که پژوهشگاه رویان به بالاترین میزان موفقیت دست پیدا کرده است.

فتحی در ادامه از دیگر دستاوردهای رویان سخن گفت و افزود: پژوهشگاه رویان سالانه، 200 هزار بیمار را ویزیت می کند. همچنین 6 هزار و 500 سیکل درمانی در طی سال در رویان سپری می شود که به نوع خودش در دنیا بین 3 مرکز برتر از نوع پذیرش بیمار در دنیا برتر است.

بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه در پژوهشگاه رویان

روح الله فتحی، معاون آموزش پژوهشگاه رویان گفت: در پژوهشکده سلول های بنیادی، بانک خون بند ناف قرار دارد که این بانک، بزرگترین بانک خون بند ناف خاورمیانه است که بیش از 130 هزار نمونه در این بانک ذخیره شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دیگر کارهای شاخص رویان، آزمایش روی میمون دارای آسیب نخاعی بوده است افزود: این میمون دچار آسیب نخاعی بود. سلول بنیادینی که از مغز استخوانش خارج شده بود، مجددا در ناحیه آسیب دیده تزریق شد. 5 روز بعد از تزریق، حس های اندکی در پاهای میمون به وجود آمد و یک ماه بعد، میمون توانست به راحتی راه برود و حرکت کند.

روح الله فتحی در پایان گفت: رویان در حال احداث مرکز پریمات ها که نزدیک ترین ساختار را به ساختار بدن دارد در پردیس تهران است که یکی از مراکز بزرگ تحقیقاتی در خاورمیانه خواهد شد. همچنین با مهندسی بافت می توان ارگان های مختلف بدن را شبیه سازی کرد. یکی از پروژه هایی که منجر به بیشتر شناساندن رویان در دنیا بود، شبیه سازی گوسفندی در پژوهشکده زیست فناوری در اصفهان بود. این فرایند منجر به تولد گوسفندی به نام رویانا در سال 2006 شد. با این روش، حفظ حیوانات در حال انقراض و تولید حیوانات با نژاد اصلاح شده در دستور کار رویان است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 57.95M | مدت زمان ویدیو: 00:10:17

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه