قالیباف درگذشت آیت الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت


قالیباف درگذشت آیت الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت ایشان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف برای رحلت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا آمده است: اذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة. خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

رییس قوه مقننه در این پیام تاکید کرد: ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد: این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله فاطمی نیا که برای دوره درمان بیماری خود در بیمارستانی در تهران بستری بود، در این بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

آیت الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403