فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول


فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

فرهاد مجیدی با قهرمانی در بیست‌ویکمین دوره مسابقات لیگ برتر به جمع جوان‌ترین مربی‌های فاتح این لیگ اضافه شد.

سرویس ورزش مشرق _ تیم فوتبال استقلال موفق شد در هفته ۲۷ لیگ برتر با نتیجه دو بر یک از سد فولاد عبور کند و با توجه به شکست پرسپولیس برابر سپاهان، قهرمانی خود را سه هفته زودتر از اتمام لیگ مسجل کند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که با این تیم رکوردهای زیادی در این فصل به جا گذاشت،‌ با کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به یکی از جوان‌ترین مربیان فاتح این جام تبدیل شد. به بهانه قهرمانی استقلال به همراه مجیدی به ترتیب سراغ جوان‌ترین مربیانی که توانستند این عنوان را فتح کنند رفته‌ایم.

علی دایی

در ابتدای فصل ۸۶ – ۱۳۸۵ کمتر کسی فکر می کرد که تیم سایپا با هدایت علی دایی موفق به فتح لیگ برتر شود. دایی که به عنوان بازیکن _ مربی در تیم سایپا حضور داشت، موفق شد در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به عنوان سرمربی قهرمان لیگ برتر شود. علی دایی در سن ۳۷ سالگی اولین و تنها جام خود را به عنوان مربی در لیگ برتر کسب کرد. حاصل کار سایپا تحت هدایت علی دایی در ششمین دوره لیگ برتر خلیج فارس ۱۵ برد، ۱۱ تساوی و ۴ شکست بود. شاگردان دایی موفق شدند با کسب ۵۶ امتیاز بالاتر از استقلال خوزستان به مقام قهرمانی برسند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

امیر قلعه نویی

پر افتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر اولین جام خود را در سن ۴۲ سالگی همراه با استقلال به دست آورد. امیر قلعه‌نویی پس حضور دو فصل خضور ناکام در استقلال بالاخره موفق شد در سومین فصل حضورش در جمع آبی‌پوشان قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود کند. شاگردان قلعه‌نویی در فصل ۸۵ – ۱۳۸۴ با مجموع ۵۹ امتیاز، بالاتر از پاس جام را بالای سر بردند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

فرهاد کاظمی

فصل دوم لیگ برتر خلیج فارس،‌ فصل معرفی قطب جدید فوتبال ایران بود. سپاهان اصفهان با هدایت فرهاد کاظمی ۴۳ ساله برای اولین به قهرمانی در لیگ برتر دست یافت. فرهاد کاظمی عملکردی دور از انتظار از خود نشان داد و توانست سپاهان را با ۵۲ امتیاز و ۷ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول یعنی پاس قهرمان لیگ برتر کند. قهرمانی سپاهانی در حالی به دست آمد که در آن دوره لیگ برتر فوتبال با حضور ۱۴ تیم پیگیری می‌شد.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

افشین قطبی

افشین قطبی که سابقه سرمربیگری تیم ملی ایران و کمک مربیگری تیم های ملی کره جنوبی و آمریکا را در کارنامه خود دارد پس از سالها مربیگری در کشور آمریکا در سال ۱۳۸۶ در سن ۴۳ سالگی به ایران آمد تا کار خود را به عنوان سرمربی پرسپولیس ادامه دهد. قطبی یک فصل بیشتر هدایت قرمزپوشان را بر عهده نداشت ولی موفق شد با این تیم به قهرمانی در لیگ برتر برسد. شاگردان قطبی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند و با ۱۸ برد، ۱۱ تساوی و ۵ شکست بالاتر سپاهان به قهرمانی لیگ برتر برسند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

عبدالله ویسی

لیگ برتر ۹۵ – ۱۳۹۴ پانزدهمین دوره لیگ برتر بود که استقلال خوزستان در قامت یک شگفتی ساز ظاهر شد و با وجود هم‌امتیازی با پرسپولیس، به کمک تفاضل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. عبدالله ویسی موفق شد در سن ۴۴ سالگی اولین قهرمانی خود و استقلال خوزستان را در لیگ برتر رقم بزند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

فرهاد مجیدی

لیگ بیست و یکم برای استقلال رویایی شروع و رویایی به پایان رسید. فرهاد مجیدی پس از یک فصل ناکامی با استقلال،‌ در دومین حضور پیاپی در استقلال توانست آبی‌پوشان را به قهرمانی برساند. فرهاد مجیدی در ۴۵ سالگی به ششمین مربی جوان لیگ برتر تبدیل شد که توانسته به این مهم برسد. فرهاد مجیدی نه تنها به طلسم ۹ ساله استقلال پایان داد، بلکه تا اینجای فصل،‌ هنوز متحمل شکست نشده است و می تواند با پیروزی در سه بازی آینده نام خود را در تاریخ لیگ برتر جاودانه کند.

فرهاد مجیدی چندمین مربی جوان فاتح لیگ برتر است؟ +جدول

همچنین مجیدی با توجه به سن و پتانسیلی که وجود دارد می تواند به با قهرمانی در فصول آینده خود به پر افتخار ترین مربیان لیگ برتر نزدیک تر کند.

در جدول زیر پر افتخار ترین مربیان لیگ برتر را مشاهده می کنیم:

باشگاه‌ها قهرمانی مربی
استقلال - سپاهان ۵ امیر قلعه نویی
پرسپولیس ۳ برانکو ایوانکوویچ
فولاد - سپاهان ۲ حسین فرکی
پرسپولیس ۲ یحیی گل‌محمدی
استقلال ۱ فرهاد مجیدی
سپاهان ۱ فرهاد کاظمی
پاس تهران ۱ مجید جلالی
سایپا ۱ علی دایی
پرسپولیس ۱ افشین قطبی
سپاهان ۱ زلاتکو کرانچار
استقلال خوزستان ۱ عبدالله ویسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا