خطیب زاده: در سفر مورا ابتکارات خاصی از سوی ایران مطرح شد


سخنگوی وزارت امور خارجه مذاکرات انریکه مورا در تهران را بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران عنوان کرد و گفت: برخی راه‌حل‌ها پیشنهاد شد و اگر آمریکا پاسخ دهد می‌توانیم به وین برگردیم.

خطیب زاده: در سفر مورا ابتکارات خاصی از سوی ایران مطرح شد

به گزارش راهبردمعاصر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره سفر انریکه مورا به تهران و تحرکات رژیم صهیونیستی و اینکه در چه مرحله‌ای از توافق هستیم؟ گفت: هر موقعی که ابتکاری انجام و تحرکی در حوزه دیپلماسی انجام می‌شود رژیم جعلی اشغالگر قدس تحرکات خود را بر ضد دیپلماسی انجام می‌دهد و چیز جدیدی نیست.

خطیب‌زاده اظهار داشت: در ادامه تماس‌ها بین ایران و هماهنگ کننده مذاکرات وین انجام می‌شد، امیرعبداللهیان و بورل توافق کردند تماس‌ها به صورت حضوری انجام شود و مورا به تهران آمد و مذاکرات بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران برگزار شد و چند دور گفتگو‌های طولانی با باقری داشت. برخی راه‌حل‌هایی که پیشنهاد شد، قرار شد طرف آمریکایی اگر پاسخ دهد ما می‌توانیم در موقعیتی قرار بگیریم که همه طرف‌ها به وین برگردند. اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را اعلام کند می‌توانیم گام مهمی در این زمینه برداریم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی بیان کرد: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان مسؤولیت دارد برای تامین امنیت در داخل افغانستان و این‌که گروه‌های تروریستی تهدیدی علیه همسایگان نباشد.

این خبر در حال تکمیل است../فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور