سفیران سلامت به کمک آموزش و پرورش آمدند


سفیران سلامت به کمک آموزش و پرورش آمدند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، همایش ملی سفیران سلامت دانش‌آموزی، امروز در دبستان دخترانه عدالت منطقه یک تهران برگزار شد. علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: تغییر در شرایط زندگی امروز بشر...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، همایش ملی سفیران سلامت دانش‌آموزی، امروز در دبستان دخترانه عدالت منطقه یک تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، اظهار کرد: تغییر در شرایط زندگی امروز بشر و رشد تکنولوژی و فناوری و حضور پررنگ فناوری در زندگی انسان، شرایط زندگی را متحول کرده و باعث تغییر در سبک زندگی انسان شده است.

وی افزود: اگر تکنولوژی در خدمت انسان است و زمینه آسایش و راحتی را فراهم می‌کند اما مخاطراتی را ایجاد می‌کند. اگر امروز آسایش به لحاظ حضور تکنولوژی داریم اما آرامش کمتر شده است.

کریمیان ادامه داد: در دو سال گذشته تجربه جدیدی داشتیم و کوچ از زیست بومی که به آن عادت داشتیم به زیست بوم جدید، دستاوردهای مثبتی داشت اما در عین حال، آسیب‌هایی هم داشت؛ این شرایط باعث شد بهداشت محیط را بیش از پیش رعایت کنیم اما سلامت روان و سلامت اجتماعی را به مخاطره انداخت و این تجربه باعث شد به موضوع سلامت بیش از پیش توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امروز بخش مهمی از زندگی ما به تکنولوژی گره خورده است و سرعت بالای انتشار اطلاعات و اخبار، روح و روان ما آسیب می‌زند؛ همین انتشار با سرعت بالا، به لحاظ سلامت روح و روان خیلی خوشایند نیست و ضرورت توجه به سلامت باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید فرهنگ‌سازی کرد و بهترین جا برای کار فرهنگی، مدرسه و دانش‌آموز است. دانش‌آموزان ما در بهترین دورانی هستند که می‌توانند تحت تاثیر آموزه‌های ما قرار گیرند. ما امروز فرهنگ‌سازی را از مدرسه شروع کردیم. چرا که امروز به عنوان دانش‌آموز و در آینده، پدران و مادران ما هستند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟