تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل و بستری هشت مبتلای جدید


تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل و بستری هشت مبتلای جدید

اردبیل- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای چهل و یکمین بار طی سال جاری ادامه یافت.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

وی همچنین شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته را هشت نفر و آمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان را ۲۰ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شمار بستری مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته به هفت نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به یک نفر رسید.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۷ هزار و ۹۹۵ دُز اعلام کرد.

وی همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۵ هزار و ۸۳۹ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۹۹ هزار و ۹۷۹ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

دکتر محمدیان‌اردی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: حتی افرادی که سه دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403