وویوویچ: هنوز از هندبال ایران شناخت کافی ندارم/به حواشی گذشته توجه نمی‌کنم


وویوویچ: هنوز از هندبال ایران شناخت کافی ندارم/به حواشی گذشته توجه نمی‌کنم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان گفت: زمان کمی در ایران بودم و هنوز شناخت کافی از هندبال ایران ندارم با این وجود به دنبال این هستیم که در قهرمانی جهان پیشرفت کنیم.

به گزارش ایرنا، وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان روز دوشنبه در اولین نشست خبری خود اظهار داشت: از سوالات خبرنگاران متوجه شدم که چقدر این رشته برای آن‌ها مهم است. با وجود اینکه مربی حرفه‌ای هستم اما وقتی به ایران آمدم، با این حس پا به اینجا نگذاشتم و با دید احساسی آمدم. وقتی احساسات طرف مقابلم را می‌بینم، طبق آن چیزی که دریافت می‌کنم، با او رفتار می‌کنم.

وی ادامه داد: نکته اول این است که زمان کمی در ایران بودم تا واقعیت دقیق هندبال ایران را به شما بگویم. چند بازی از لیگ را دیدم. از امکانات اصفهان و تهران دیدن کردم. خیلی خوشحالم چرا که ایران امکانات خوبی دارد و چیزی که متوجه شدم این است که رییس فدراسیون علاقه زیادی به این رشته دارد و با هوشی که دارد از من برای همکاری دعوت کرده است.

وویوویچ تصریح کرد: متاسفانه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو به تعویق افتاده است و اطلاع دقیقی از بازی‌های کشورهای اسلامی نداریم و اگر این رقابت‌ها برگزار می‌شد، می‌توانستم بگویم هندبال ایران چه جایگاهی دارد. اردو شروع شده و از قسمت اول اردو بسیار راضی هستم و گروه دوم هم امروز شروع به کار می‌کنند.

سرمربی هندبال ایران گفت: تنها قولی که از من خواستند، این بوده که من تمام تلاشم را برای تیم انجام دهم. اولین هدف ما کسب مدال در بازی‌های آسیایی بود و حالا با لغو آن هدف بعدی ما حضور خوب در مسابقات جهانی است. به دنبال چیدن یک هدف خوب هستیم و به دنبال این هستیم که در قهرمانی جهان پیشرفت کنیم.

با لژیونرها در تماسم

وویوویچ در مورد لژیونرهای هندبال ایران بیان کرد: زمانی که سرمربی اسلوونی بودم، از ۲۰ بازیکن تیم ملی، ۱۸ بازیکن لژیونر بودند. تیم‌های خوب دیگر نیز در جهان همینطور است. لژیونرهای ایران خیلی نیستند. اما با آنها در تماس هستم و مسابقات آنها را پیگیری می‌کنم.آنها واقعا خوشحال و با انگیزه هستند و می‌خواهند از پرچم کشور خود دفاع کنند. درهای تیم ملی روی آن‌ها باز است و از آمدن آنها استقبال می‌کنم.

وی در مورد لژیونرهایی که خداحافظی کردند، گفت: کاری به سرمربیان قبلی ندارم و همه برای من یکسان هستند. معیارهای سرمربیان قبلی را در نظر نمی‌گیرم و به دنبال بازیکنان خوب و آماده هستم.

موفقیت بزرگترین انگیزه‌ام برای حضور در ایران

سرمربی جدید تیم ملی هندبال در مورد انگیزه خود از حضور در ایران عنوان کرد: خیلی ها از من این سوال را پرسیدند که واقعا انگیزه تو چیست؟ چرا که من همه چیز را در هندبال بردم اما تا به حال با ایران چیزی را نبردم و این بزرگترین انگیزه من است. همیشه معتقد بودم بین انتخاب تیمی که شانس زیادی برای پیروزی دارد و تیمی که شانس کمی دارد، تیم دوم را انتخاب می‌کنم. اگر در کشوری که خیلی افتخارات هندبالی نداشته، چیزی به دست آوریم، خیلی دیده می‌شود.

وویوویچ در پاسخ به این پرسش که هندبال ایران با کدام کشور اروپایی شباهت دارد، گفت: به هیچ کدام از کشورهای اروپایی شبیه نیستیم. بازیکنان مستعدی داریم اما باید در بخش فیزیکی بازیکنان پیشرفت کنیم. در بخش تاکتیکی نیز باید با صبر بیشتری بازی کنیم.

فدراسیون به زودی برنامه بلند مدت از من خواهد خواست

وی در مورد جوانگرایی در تیم ملی هندبال گفت: این درست نیست که همه چیز را تغییر خواهم داد. من حتی می توانم از مربیانم نیز یاد بگیرم و این ارتباط تنگاتنگ متقابل است و این موضوع باعث پیشرفت هندبال ایران می‌شود. زمانی که به دستیارانم احترام بگذارم، آنها نیز به من احترام می‌گذارند.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال در مورد احتمال رسیدن ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: پرسیدند که چرا قرارداد من کوتاه است. برای این اهداف، نیاز به یک برنامه‌ریزی ۴ تا ۶ ساله است. با شناخت از رییس فدراسیون می‌دانم که او دوست دارد قرارداد من را تمدید کند اما با هوشی که از او شناخت پیدا کردم، می دانم که قراردادم را کوتاه ببیندد. اما با این حال می دانم با توانایی‌هایی که دارم، به زودی از من می‌خواهد تا یک برنامه بلند مدت به آنها بدهم.

وویوویچ در مورد خواسته‌های خود از فدراسیون هندبال اظهار کرد: رابطه خوب بین من و رییس فدراسیون مهم‌ترین موضوع است. شرایط تمرینی می‌تواند همیشه بهتر شود، اما من از مشکلات اقتصادی کشور آگاه هستم و با جلساتی که با کمیته ملی المپیک داشتیم، از آن ها خواستم تا از این رشته حمایت کنند. هیچ رشته‌ای مانند هندبال اینقدر سهمیه کسب نکرده و باید بیشتر دیده شود.

دیدار تدارکاتی با تیم‌های اروپایی

وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی اظهار داشت: هنوز برخی تیم‌ها کسب سهمیه نکردند و گروه‌بندی پیکارهای قهرمانی جهان نیز هنوز مشخص نشده اما مطمئن باشید بعد از گروه‌بندی به دنبال بازی با دو تیم اروپایی خواهیم بود.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال در مورد اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی گفت: برای اینکه اعتماد به نفس زیادی دارم، می‌توانم این موضوع را به بازیکنان انتقال دهم.

حرف آخر را من می‌زنم

سرمربی اهل مونته نگرو تیم ملی در مورد اتفاقات سرمربی قبلی با هندبال ایران گفت: به این موضوع کاری ندارم. ما و تیم ملی مثل یک خانواده هستیم و به طور قطع این خانواده یک پدر دارد که من هستم و اعضا باید بدانند حرف آخر را پدر خانواده می‌زند.

وی در مورد ویژگی‌های جسمی بازیکنان هندبال ایران اظهار داشت: هندبال از زمانی به بعد به سمت فیزیکی‌تر شدن رفت، اما برخی تیم‌های مطرح این شرایط را ندارند. اگر برتری فیزیکی و جسمانی نداشته باشیم، تکنیک و هوش آن‌ها را داریم. از طرفی بازیکنان ایرانی از نظر جثه توانایی رقابت با دیگر تیم‌ها را دارند. اگر سه، چهار بازیکن با قد بلند داشته باشیم، برای بقیه همین که سریع باشند، می‌توانید یک دفاع مستحکم درست کنید. واقع‌گرا هستم و با همین ظرفیت سعی می‌کنم نتیجه بگیرم.

از خورش قیمه خوشم آمد

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان تصریح کرد: قبل از این که به ایران بیایم، دید خیلی متفاوتی داشتم اما الان حتی خانواده و دوستانم می‌پرسند که وقتت را چگونه می‌گذرانی؟ واقعیت این است که وقتی به کشورم برگشتم، دیدم که غذا برای من آماده نیست و به او گفتم به ایران بر می‌گردم چرا که آنجا غذای من سر وقت آماده است. قیمه را خوردم و خیلی خوشم آمد. از میوه ها بسیار خوشم آمد. اگر ترافیک نبود، زندگی در ایران بسیار ایده‌آل بود.

وویوویچ در مورد رقم قراردادش گفت: به این شکل می توانیم بگوییم این موضوع با اروپا متفاوت است اما رقم قراردادم از مربیان داخلی ایران بیشتر است.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال کشورمان در مورد سن بازیکنان عنوان کرد: در معیار من بازیکن باتجربه و جوان وجود ندارد. معیار من بازیکن خوب و بازیکن بد است. من در ۱۹ سالگی در فینال جام جهانی حضور داشتم. نباید بگوییم که بازیکن جوان اما با کیفیت پایین در تیم حضور داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس