پاکدل: به دنبال حضور آبرومند در مسابقات جهانی هستیم


پاکدل: به دنبال حضور آبرومند در مسابقات جهانی هستیم

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون هندبال گفت: امیدوارم با حضور سرمربی جدید تیم ملی بتوانیم، حضوری قدرتمند در پیکارهای قهرمانی جهان داشته باشیم.  

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل روز دوشنبه در نشست خبری وسلین وویوویچ سرمربی جدید تیم ملی هندبال اظهار داشت: بعد از قهرمانی آسیا که منجر به کسب سهمیه جهانی شد و به دلیل پایان قرارداد با مربی قبلی، بلافاصله بعد از پایان مسابقات مذاکرات را با مربی جدید که مربی بزرگی در هندبال جهان است، شروع کردیم.

وی اظهار داشت: او مدال‌های بسیار زیادی در زمان بازیگری داشته و در عرصه مربیگری نیز توانسته افتخارات زیادی داشته باشد. خوشبختانه مذاکراتی که داشتیم به نتیجه رسید و قراردادی منعقد شد. هدف اول ما رفتن روی سکو در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بود که متاسفانه این بازی‌ها لغو شد.

پاکدل ادامه داد: به طور قطع هدف بعدی ما مسابقات قهرمانی جهان خواهد بود که ما برای دومین بار در آن شرکت خواهیم کرد. بزرگترین تیم‌های هندبال جهان در این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد و ما نیز انشاالله با برنامه‌ریزی که داریم، می‌رویم تا در آنجا یک حضور متفاوت و آبرومند داشته باشیم و بتوانیم مسیر خوبی که ترسیم شده را ادامه دهیم.

وی گفت: امروز هندبال ایران موفق شده ۶ سهمیه جهانی کسب کند که شاید در آسیا هیچ کشوری این تعداد را به دست نیاورده است و این نشانگر پیدا کردن راه توسط هنوبال کشورمان هستیم. امیدوارم با حضور سرمربی جدید بتوانیم، حضوری قدرتمند در جهانی داشته باشیم.

رییس فدراسیون هندبال یادآور شد: هزینه‌ها هم متفاوت و بیشتر شده و امیدوارم حمایت‌ها بیشتر شود. بالغ بر ۴۰ میلیارد در سال جاری نیاز داریم. بخشی را خودمان تامین می‌کنیم، اما به حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم نیاز داریم.

وی در مورد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: حدود ۲ هفته پیش به ما اعلام کردند که سفر تیم ملی زنان و مردان به بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص نیست و سرمربی جدید هم از این موضوع ناراحت است چرا که در این خصوص برنامه‌ریزی کرده است. حضور ما در آنجا می‌توانست مهم باشد. در بازی‌های آسیایی می‌توانستیم با تیم‌های خوبی مانند قطر بازی کنیم. با سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک جلسه دارم و در این مورد با او صحبت خواهم کرد. در چند روز آینده مشخص می‌شود که می‌توانیم حضور داشته باشیم یا نه.

پاکدل بیان داشت: کشور ترکیه میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی است و ما رابطه خوبی با آنها داریم و می‌توانیم با رایزنی در این مسابقات حضور پیدا کنیم. رنکینگ تیم‌ها در هندبال مهم است. در زنان که بالا هستیم اما در مردان کشورهای بحرین، قطر و عربستان در رده بالا قرار دارند.

وی عنوان کرد: یک نسل جدید از بازیکنان بسیار قد بلند برای رده نونهالان داریم. میانگین قدی بالای ۱۸۴ برای نونهالان که واقعا بی‌نظیر هستند. در بانوان نیز همینطور است. پیروزی دختران ایران برابر قزاقستان نشان داد که بسیار پیشرفت کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!