پاکدل با دعوت از من هوش بالایش را نشان داد/ وویوویچ: از آسمان نیامده‌ام که همه چیز را تغییر دهم!


پاکدل با دعوت از من هوش بالایش را نشان داد/ وویوویچ: از آسمان نیامده‌ام که همه چیز را تغییر دهم!

سرمربی جدید تیم ملی هندبال گفت: رئیس فدراسیون با هوشی که داشت از من دعوت کرد که این یک مزیت بزرگ است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، وسلین وویوویچ، سرمربی جدید تیم ملی هندبال امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و در صحبت های مقدماتی خود اظهار داشت: با وجود اینکه مربی حرفه ای هستم، با دید حرفه‌ای وارد ایران نشدم و سعی می‌کنم با رابطه احساسی پیش بروم. فردی هستم که وقتی احساس خوبی از طرف مقابل بگیرم می توانم این حس خوب را به طرف مقابل انتقال دهم.

وی در پاسخ به این سوال که ایران چه انتظاری از شما دارد و آیا این انتظارات در حد امکانات ایران هست یا خیر، تصریح کرد: نکته اول اینکه زمان کمی در ایران هستم و‌ نمی توانم واقعیت هندبال ایران را بگویم. یک هفته از لیگ و پلی آف لیگ را دیدم. امکانات اصفهان و تهران و فدراسیون را هم دیدم. ایران امکانات خوبی در هندبال دارد و رئیس فدراسیون علاقمند به این رشته است و این یک نکته مهم است. او با هوشی که داشت از من دعوت کرد که این یک مزیت بزرگ است.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال خاطرنشان کرد: بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاد و از بازی‌های کشورهای اسلامی هم برنامه مشخصی نداریم‌. اگر در این مسابقات می رفتیم بهتر می توانستم بگویم جایگاه هندبال ایران کجا است. از گروه اول بازیکنان در اردو رضایت دارم و گروه دوم بازیکنان هم وارد اردو شدند. بعد از آن می توانم ارزیابی دقیق تری داشته باشم.

وویوویچ در مورد اینکه توقعی که فدراسیون هندبال ایران از او داشته چیست، گفت: واقعا تنها قولی که از من خواسته اند این بوده که با تمام توان کار کنم. رزومه‌ام همه چیز را می‌گوید که می‌توانم کار مثبتی را برای تیم‌ها انجام دهم. در مسابقات هانگژو قرار بود برای بهترین شدن بجنگیم، اما با شرایط فعلی تنها هدف ما قهرمانی جهان است. زمان زیادی تا آن مسابقات داریم و می‌خواهم برنامه خوبی برای آن داشته باشیم تا بتوانیم در آن‌ پیشرفت کنیم. نمایش ما در جهانی باید نشان دهد که پیشرفت کرده ایم.

سرمربی تیم هندبال کشورمان در خصوص مشکلات مربوط به حضور لژیونرها در تیم ملی هندبال تصریح کرد: من شاید اطلاعات بیشتری از سایر تیم ها دارم‌. در اسلوونی از ۲۰ بازیکن ۱۸ نفر لژیونر بودند. اسپانیا، فرانسه و آلمان هم همین شرایط را دارند و ایران به نسبت آنها لژیونر کمتر و حدود ۱۵ نفر را دارد. کار لژیونرها را رصد می کنم و با آنها در تماس هستم و می‌دانم انگیزه بازی در تیم ملی و دفاع از نام کشور و پرچم خود را دارند. بازیکنی که با تمام وجود علاقه دارد برای کشورش بازی کند درب‌های تیم ملی را برای آنها باز می‌گذارم‌. من کاری به معیارهای سرمربیان قبلی ندارم، همه بازیکنان برای من یکسان هستند و تقسیم بندی بازیکن لژیونر و داخلی و یا جوان و با تجربه را قبول ندارم. معیار من فقط بازیکن خوب و‌ بد است. اگر ارزیابی کنم هر کسی جزو بازیکنان خوب است در تیم ملی جا دارد‌.

وی در پاسخ به این سوال که سبک و سیاق هندبال ایران به کدام کشور اروپایی شباهت دارد، گفت: تا جایی که می‌دانم به هیچ کدام شباهت ندارد و متفاوت است. در کل باید بگویم بر اساس آنچه در لیگ دیدم، هندبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. در بحث سرعت و ریتم بازی، آمادگی جسمانی و تکنیک‌ها و آرامش در حمله باید کار کرد تا پیشرفت کنیم.

وسلین اظهار داشت: درمورد اینکه چرا قرارداد من کوتاه است باید بگویم برای چنین برنامه هایی پلن ۴ تا ۶ ساله لازم است. ریاست فدراسیون قلباً دوست دارد با من قرارداد را تمدید کند، اما وی آدم باهوشی است و قرارداد ۱۰ ماهه با من بست تا ابتدا عملکردم را بسنجند. من مطمئن هستم می توانیم کارهای مثبتی انجام دهیم و مطمئن هستم آقای رئیس به زودی از من دعوت می کند و برای برنامه بلند مدت و تمدید قرارداد با من صحبت خواهد کرد.

پاکدل با دعوت از من هوش بالایش را نشان داد/ وویوویچ: از آسمان نیامده‌ام که همه چیز را تغییر دهم!


وی در خصوص لزوم برگزاری بازی تدارکاتی برای تیم ملی گفت: دو بحث وجود دارد؛ اول اینکه تیم هایی که کسب سهمیه کردند و گروه بندی ها مشخص نیست. بعد از مشخص شدن گروه ها یکی دو فدراسیون اروپایی قطعاً از ما دعوت می کنند و ما هم در آن تورنمنت ها شرکت می کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال در واکنش به سوال خبرنگاری که بابت دیر رسیدن به جلسه عذرخواهی کرد و پرسید زمانی که پیشنهاد فدراسیون هندبال مطرح شد چه انگیزه ای داشتید که ایران را انتخاب کردید، گفت: اول بگویم که بابت دیر رسیدن به جلسه خواهش می‌کنم عذرخواهی نکنید. خودم دیروز در ترافیک گیر کردم و نیم ساعت دیر به تمرین رسیدم. واقعا خیلی در مورد سوال تان از من پرسیده‌اند که وقتی در تمام مسابقات طعم پیروزی را چشیده ای پس چرا پیشنهاد ایران را پذیرفتی؟ اما من تا حالا با ایران پیروزی کسب نکرده‌ام و این تنها انگیزه من است. همیشه بین انتخابم میان دو تیم که اولی افتخارات زیادی دارد و دومی نه، دومی را انتخاب می‌کنم. چون اگر در اولی افتخاری کسب نکنی فاجعه است، اما اگر با تیم دومی افتخار کسب کنی خیلی کارت دیده می‌شود.

وی در خصوص دستیارانش در تیم ملی هندبال ایران گفت: ببنید بحث این نیست که یک باره از آسمان آمده باشم و همه چیز را تغییر دهم. من خیلی می‌توانم از دستیارانم یاد بگیرم. کسی که بگوید دیگر نیازی به یادگیری ندارد خیلی بی عقل است. من به آنها و آنها به من می‌آموزند. زمانی که من به دستیارانم احترام بگذارم آنها هم به من احترام می‌گذارند. این رفتار متقابل است.

وی در پاسخ به این سوال که چه خواسته‌هایی از فدراسیون دارید تا تیم را جهانی کنید، خاطرنشان کرد: برای این موضوع کلیدی ترین موضوع رابطه خوب و تنگاتنگ بین رئیس فدراسیون و سرمربی است که برقرار است. شرایط تمرینی که هست همیشه می‌تواند بهتر شود. من به مشکلات اقتصادی آگاهم و می‌دانم که کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کند. هیچ فدراسیونی آنقدر پیشرفت نکرده است و معتقدم که باید حمایت‌ها باشد.

وسلین وویوویچ در خصوص اینکه پیش از این در تیم ملی ایران شاهد مشکلاتی بین بازیکنان و دستیاران مربی بودیم، عنوان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم و توجهی هم به این موضوعات ندارم و اهمیتی هم ندارد که بین سرمربی، دستارانش و لژیونرها چه گذشته است. ما و تیم ملی همه خانواده هستیم که در قالب یک تیم کار می کنیم. من پدر این خانواده هستم و وظیفه دارم منصف باشم. اعضا هم باید بدانند حرف آخر را در خانواده پدر می زند و من این شیوه را اجرا می‌کنم‌.

سرمربی تیم هندبال کشورمان در خصوص اینکه قد بازیکنان ما در لیگ کوتاه است، اظهار داشت: از یک زمانی به بعد هندبال به سمت فیزیکی شدن، حضور بازیکن قوی و بلند قد پیش رفت، اما کشورهایی مثل پرتغال، هلند و ایسلند بازیکنان بلند قد و قوی ندارند. شاید برتری فیزیکی و قدرت بازیکن مهم باشد، اما در مقابل ما در ایران تکنیک بازیکنان و بازیکنان باهوش را داریم. بازیکنان ایران از نظر قد به اندازه کافی توانایی دارند‌.

وی افزود: سه یا چهار بازیکن بلند قامت و قوی در دفاع و داشتن بازیکنان سریع و باهوش در حمله کافی است. شاید من بتوانم ۱۰ ماه هم از این موضوع گله و شکایت کنم که وضعیت جسمانی بازیکنان خوب نیست، اما من اینگونه رفتار نمی‌کنم. من واقع گرا هستم و با همان ظرفیت کار را ادامه می‌دهم تا با همان ظرفیت کار را پیش ببریم.

پاکدل در خصوص اینکه چرا حضور هندبال در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی نیست، تصریح کرد: دو ماه قبل در ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی حاضر شدیم و اعلام کردند تیم هندبال آقایان قطعاً حاضر می شود و ما به به سرمربی گفتیم و وی بر اساس همان برنامه ریزی کرده است. شاید حضور در این مسابقات قبل از مسابقات جهانی محک خوبی برای بازیکنان است و به شناخت سرمربی از بازیکنان در هر پست کمک می‌کند. دو هفته پیش دوباره گفتند مشخص نیست خانم ها و آقایان اعزام شوند و باید تصمیم گیری شود.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: وسلین ناراضی است، چون برنامه های وی یکی پس از دیگری دچار مشکل می شود. با صالحی امیری در ابن خصوص امروز جلسه دارم‌. حضور ما در کشورهای اسلامی اتفاق مهمی است چون مصر، تونس و قطر حضور دارند‌. در شرایط عادی باید میلیاردها تومان هزینه کنیم تا این بازی‌ها انجام شود.

وی گفت: دوستان اعلام می‌کنند تصمیم ستاد بازی‌های ایران نیست، ستاد بازی‌ها این تصمیم را گرفته است. رحیمی گفته که تا ۱۰ یا ۲۰ روز آینده نتیجه مشخص می‌شود. اگر این باشد که باید جزو اولین کشورها باشیم در بخش زنان در بین کشورهای مسلمان تیم ملی ایران ما اول است، اما در بخش مردان قطر، بحرین و .. پیشتر هستند. ما اعلام کردیم‌ که مربی خارجی جذب کرده‌ایم و باید از این‌مسابقات استفاده کنیم. با ترکیه هم دوست و همسایه هستیم و قطعا کار مشکلی نخواهد بود. می‌توان رایزنی کرد و حضور تیم ملی ایران را در این مسابقات نهایی کنند. باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.

در میانه این نشست رئیس فدراسیون برای حضور در جلسه کمیته سالن را ترک کرد و وسلین گفت: حالا راحت‌تر حرف می‌زنیم!

سرمربی تیم ملی هندبال در خصوص شرایط کلی ایران خاطرنشان کرد: این مورد که می‌گویم راجع به افراد این جلسه نیست، اما ایرانی‌ها همیشه دیر به جلسه می‌رسند. از بازیکنانم می‌خواهم سر موقع به تمرین بیایند و نمی‌خواهم این موضوع را داشته باشند. قبل از اینکه به ایران‌ بیایم دید متفاوتی از ایران داشتم که ایران چگونه است. حتی الان خانواده و دوستانم از من می‌پرسند چطوری در ایران‌ وقت می‌گذرانی؟ واقعیت این است که دفعه اول که به کشورم برگشتم، پسرم قرار بود در فرودگاه به دنبالم بیاید دیر رسید و خودم به خانه رفتم و دیدم همسرم هم غذا آماده نکرده است. گفتم اگر اینگونه است بروم جایی که شرایطش خیلی بهتر از اینجا است. از غذاهای ایرانی قیمه را دوست داشتم. اما برنج نمی‌خورم. شیرینی و مرغ و میوه‌های ایران خیلی خوب است. اگر ترافیک نبود ایران خیلی جای ایده‌آلی بود.

وی در خصوص مبلغ قراردادش گفت: شاید با مبالغ اروپا متفاوت باشد، اما از مربیان داخلی بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج