100 منبع ذخیره آب آشامیدنی میان روستاییان دیر توزیع شد


100 منبع ذخیره آب آشامیدنی میان روستاییان دیر توزیع شد

بوشهر - ایرنا - در قالب رزمایش نذر آب با عنوان سقای تشنه لب حضرت عباس (ع) روز دوشنبه درآیینی 100 منبع ذخیره آب آشامیدنی میان روستاییان شهرستان دیر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین فرماندار دیر گفت: برای تقویت آب مورد نیاز مردم این شهرستان ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که فاز اول آن با توزیع ۱۰۰ منبع ذخیره آب بین روستاییان آغاز شد.

یونس باربرز افزود: در فاز۲ و ۲ این رزمایش نیز ۴۰۰ منبع ذخیره آب دیگر بین همه روستاییان این شهرستان با اولویت روستاهای فاقد شبکه آب توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی مردم این شهرستان مطلوب نیست، گفت: برای کمک به روستاییان باید منبع ذخیره آب آشامیدنی تامین تا بخشی از مشکلات آنان برطرف شود.

فرماندار دیر بیان کرد: با حمایت گروه‌های جهادی و موکب بیت الزهرا(س) ۲۰۰ دستگاه کولر و یخچال برای مددجویان کمیته امداد این شهرستان تامین خواهد شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان پنج هزار بسته معیشتی بین مددجویان و اقشار نیازمند در شهرستان دیر توزیع شده است.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و موکب بیت الزهرا شهرستان دیر گفت: هدف از اجرای این طرح تامین منبع ذخیره آب شرب برای روستاهای شهرستان دیر است که در قالب رزمایش نذر آب با عنوان سقای تشنه لب حضرت عباس (ع) است.

حسین چاهبندی افزود: در این رزمایش ۱۰۰ منبع آب ذخیره شرب با اعتبار ۲۴۵ میلیون تومان برای مردم روستاهای شهرستان تامین شده است.

وی گفت: در این طرح افراد خیر، شرکت های مستقر در جنوب استان بوشهر، گروه‌های جهادی و موکب بیت الزهرا(س) و کمیته امداد امام مشارکت دارند.

چاهبندی یادآورشد: در ماه محرم و صفر برای روستاهای ساحلی که لوله کشی آب ندارند، آب شرب بصورت رایگان توزیع می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو