البرزی ها هر گونه کم فروشی یا گرانفروشی و احتکار را گزارش دهند


البرزی ها هر گونه کم فروشی یا گرانفروشی و احتکار را گزارش دهند

کرج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: مردم البرز هر گونه عدم صدور فاکتور، گرانفروشی، کم فروشی و احتکار را به سامانه ارتباطات و شکایات 124 گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا روشن نژاد روز دوشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی جهاد کشاورزی با همکاری تعزیرات و بازرسی صمت بحث نظارت و بازرسی را برعهده دارند و این بازرسی ها به خصوص پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: از زمانیکه صحبت های اولیه اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها آغاز شد تا زمان اعلام قیمت کالاهای اساسی، افزایش تقاضا در بازار زیاد شد ولی با کمبود کالاهای اساسی مانند روغن، برنج، تخم مرغ مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه این افزایش تقاضای خرید در بازار باعث ایجاد صف در فروشگاه های عرضه کالاهای اساسی شد، تصریح کرد: براین اساس مقداری تاخیر در عرضه، تاخیر و توزیع کالاها صورت گرفت، اما این امر طبیعی است، به عنوان مثال قیمت درج شده بر یک بطری روغن ۱۳ هزار تومان بود و با اجرای طرح قیمت آن به ۶۳ هزار تومان افزایش یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه تاخیر چند روزه در توزیع اقلام اساسی باعث بروز نگرانی هایی شد، گفت: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که کالاها به مقدار کافی وجود دارد و تنها اصلاح قیمت باید صورت می گرفت.

روشن نژاد با اشاره به اینکه اکنون از لحاظ ذخایر روغن و میزان روغنی که در استان توزیع می شود معادل نیاز استان بلکه بیشتر توزیع می شود، افزود: همچنین در بحث مرغ برنامه ریزی برای ذخیره سازی مرغ مازاد بازار در استان انجام می شود، زیرا نیاز بازار تامین شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه استان یکی از قطب های تولید کننده تخم مرغ در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: براین اساس تخم مرغ به میزان نیاز بازار و براساس سرانه مصرف در استان البرز توزیع می شود.

وی میزان توزیع گوشت گرم مرغ را به میزان نیاز بازار در استان عنوان کرد و گفت: برش شهرستانی برنج، شکر و گوشت منجمد برای هر شهرستان و مرکز استان نیز اعلام و مشخص شده است.

روشن نژاد افزود: با همکاری تمام دستگاه های مربوطه و با مدیریت استاندار البرز، کارگروه تنظیم بازار و پیگیری دستگاه های مربوطه همچون جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات حکومتی بحث تامین، توزیع و نظارت کالاها به خوبی انجام می شود.

وی با بیان اینکه از نظر تامین کالاهای اساسی در استان مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: قرار براین شد در اجرای این طرح در ۲ ماهه نخست این طرح مبلغی به صورت نقد به حساب سرپرست خانوار برای جبران افزایش قیمت کالاها واریز شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و بخشی از گوشت قرمز استان را جهاد کشاورزی البرز تامین می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی