قفسه فروشگاه‌ها مملو از کالاهای اساسی شد+ عکس


قفسه فروشگاه‌ها مملو از کالاهای اساسی شد+ عکس

تهران- ایرنا- بعد از گذشت چند روز از افزایش تقاضای خرید کالاهای اساسی، فروشگاه‌های مملو از انواع اقلام موردنیاز مردم است و هیچ کمبودی در بازار دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، شامگاه دوشنبه هفته گذشته آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس جمهوری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم از آغاز اجرای طرح اصلاح تخصیص ارز ترجیحی خبر داد تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت یارانه معیشتی به‌صورت عادلانه میان مردم توزیع شود.

بر اساس این طرح که از سوی رییس جمهوری نیز اعلام شد، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم برای دو ماه واریز شد تا منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی به‌جای تعلق به واردکنندگان در دسترس مردم قرار بگیرد.

مقرر شده که بعد از گذشت دو ماه، با ایجاد زیرساخت، کالابرگ الکترونیک در دسترس مردم قرار بگیرد تا بتوانند تمام کالاهای اساسی خود را از این طریق خریداری کنند و یارانه معیشتی از سوی دولت به این صورت در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

قفسه فروشگاه‌ها مملو از کالاهای اساسی شد+ عکس

بعد از اعلام این برنامه‌ریزی در هفته گذشته، طی این مدت جنجال‌های بسیاری بر سر عرضه و تقاضای کالاهای اساسی به وجود آمد، با حذف ارز ترجیحی و با وجود واریز یارانه معیشتی برای مردم اما به دلیل فضاسازی برخی افراد و رسانه‌های وابسته‌، تجمع و هجوم خرید این محصولات افزایش پیدا کرد.

با توجه به افزایش چشمگیر تقاضای کالاهای اساسی افزایش در هفته گذشته اما مطابق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولت، به طور مداوم تولید این اقلام انجام شد تا بازار و مردم به مشکلی برخورد نکنند و عرضه نیز سرعت بیشتری پیدا کرد.

قفسه فروشگاه‌ها مملو از کالاهای اساسی شد+ عکس

با این وجود برای ایجاد تنش در میان مردم، عده‌ای اقدام به انتشار فیلم‌هایی می‌کردند که از به‌هم‌ریختگی فروشگاه‌ها، دعوا و برخوردهای غیراصولی حکایت داشت درحالی‌که این فیلم‌ها مربوط به سال‌های قبل است نه الان که فقط برای ایجاد جنجال در میان مردم دست‌به‌دست می‌شدند.

این در حالی بود که به طور مداوم همه کالاهای موردنیاز به بازار تزریق می‌شد و تمام دستگاه‌های مربوطه در تلاش بودند تا کمبودی در عرضه کالاهای اساسی به مردم وجود نداشته باشد.

امروز مطابق مشاهدات خبرنگار اقتصادی ایرنا، تمام کالاهای اساسی و موردنیاز سفره مردم در فروشگاه‌ها وجود دارد و نه‌تنها کمبودی دیده نمی‌شود بلکه هیچ شلوغی نیز برای خرید کالا وجود ندارد زیرا دولت برای آرامش بازار و زدودن تشویش مردم از کمبود کالاها، تلاش کرد تا چرخه عرضه فعال بماند.

قفسه فروشگاه‌ها مملو از کالاهای اساسی شد+ عکس

طی یک هفته دولت توانسته، آرامش را به بازار بازگرداند و کالاهایی مانند مرغ، تخم‌مرغ، انواع روغن خوراکی، ماکارونی و دیگر کالاها را با قیمت مصوب در اختیار عموم بگذارد.

این همان درخواست عمومی رییس جمهوری از مردم بود که با همکاری و همراهی یکدیگر بتوانند از شرایط عبور کنند تا عدالت به‌صورت همگانی در خرید کالاها به وجود بیاید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403