مرکز نشر هاجر در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


مرکز نشر هاجر در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

غرفه نشر هاجر از زیرمجموعه های حوزه علمیه خواهران، در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضوری فعال دارد و پذیرای بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، غرفه نشر هاجر از زیرمجموعه‌های حوزه علمیه خواهران و ناشر تخصصی زن و خانواده، با ۲۰۹ عنوان اثر که ۳۶ عنوان از تازه‌های نشر در سال ۱۴۰۰ هستند، در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.

در این دوره از نمایشگاه محل استقرار غرفه مرکز نشر هاجر در راهروی ۱۰/۱ غرفه شماره ۱۳ است. علاوه بر آن، کتاب‌های چاپ شده توسط نشر هاجر از طریق فروش مجازی نمایشگاه کتاب نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آثار چاپ شده در این انتشارات، شامل موضوعات نظیر «زن و خانواده»، «علوم عقلی»، «فقه و حقوق»، «قرآن و حدیث»، «رمان و ادبیات»، «تاریخ و سیره» و «کودک» اشاره کرد.


برخی آثار به چاپ رسیده به صورت تطبیقی دیدگاه اسلام و ادیان مختلف را مورد بررسی قرار داده است و همچنین به زبان‌های مختلف از جمله اسپانیولی، انگلیسی و... توجه‌ای ویژه شده است.



کتاب‌های بسیار مهمی در قالب اسرار نویسندگی و آداب نوشتن ارائه شده است که برای پژوهشگران و طلاب علاقه مند به نویسندگی کمک بسیار خوبی است و به آنها راز‌های پژوهشگری را نشان‌ می‌دهد.

در سال 1399، 34 عنوان کتاب به چاپ رسیده است که 5 اثر متعلق به زن و خانواده و بقیه عنوان‌های مربوط به موضوعات دیگر است. در سال 1400، 36 عنوان با موضوعات متنوع به چاپ رسیده است. باتوجه به اینکه محور کار نشر هاجر، زن و خانواده است،7 عنوان از تازه های نشر متعلق به این موضوع است.

از میان کتاب های چاپ شده در سال 1400 کتاب «روش قرآن و عهدین در زدودن رذایل اخلاقی» که به بررسی مباحث اخلاقی مختلف همسو با فطرت انسانی پرداخته، «فبک با عینک تعلیم و تربیت»؛ این اثر فلسفه برای کودکان و نوجوانان است و یکی از رویکردهای نوین در آموزش مهارت های تفکر به کودکان را بیان می کند. هدف اصلی از برنامه فلسفه برای کودکان این است که به کودکان کمک کنیم تا تفکر مستقل را بیاموزند و این از سنین پیش دبستانی تا پایان دوره تحصیلات مدرسه ای کاربرد دارد.

کتاب «با همسرم به دور از سایه ها»کتاب بسیار مفید و کاربردی برای همسران است که مولفین به راهکارهایی برای تعارضات در روابط همسران پرداخته اند. همچنین «خشونت خانگی علیه زنان»؛ این کتاب حاصل پژوهش در زمینه خانواده است که زوایای مختلف خشونت در خانواده چه در اسلام و چه در غرب پرداخته و راهکارهای کاربردی برای رفع خشونت خانگی علیه زنان ارائه داده است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید