فریاد شیران: سرپرست سابق تیم ملی تا شاه عبدالعظیم هم نرفته بود!


فریاد شیران: سرپرست سابق تیم ملی تا شاه عبدالعظیم هم نرفته بود!

پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از رییس معزول فدراسیون، عنوان کرد که او نباید فکر بازگشت به فوتبال را داشته باشد. به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نادر فریادشیران بازیکن سابق تیم ملی و مربی فوتبال معتقد است در شرایط فعلی، فوتبال ایران احتیاج به یکسری بازنگری ها دارد که دیگر اتفاقاتی که رخ داد، تکرار نشود و مسیر فوتبال ایران به سمت پیشرفت حرکت کند. با...

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ نادر فریادشیران بازیکن سابق تیم ملی و مربی فوتبال معتقد است در شرایط فعلی، فوتبال ایران احتیاج به یکسری بازنگری ها دارد که دیگر اتفاقاتی که رخ داد، تکرار نشود و مسیر فوتبال ایران به سمت پیشرفت حرکت کند. با فریادشیران درخصوص کیفیت لیگ برتر و وضعیت فدراسیون فوتبال حرف زدیم و این کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران صحبت هایی را مطرح کرد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آقای فریادشیران در فاصله سه هفته تا پایان لیگ و مسجل شدن قهرمانی استقلال، نظرتان درباره لیگ بیست و دوم چیست؟

- ضمن تبریک قهرمانی به استقلالی ها و کادر مدیریتی و فنی آنها و همچنین هواداران پرشور این تیم، به نظرم لیگ برتر امسال در شروع به هیچ عنوان راضی کننده نبود اما هرچه از فصل گذشت، کیفیت مسابقات بالاتر رفت. این عدم کیفیت به خصوص وقتی نمایان شد که آقایان به دست خودشان استقلال و پرسپولیس را از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محروم کردند و قطعا این موضوع در کیفیت بازی دو تیم تاثیر گذار بود. دوستان سطح فوتبال ایران را تا به سطح فوتبال افغانستان جنگ زده رساندند و حتی برنامه ریزی ها هم باعث فشردگی بازی ها شد و این نکته را نمایان کرد که خیلی از تیم های ما خوب بدنسازی نمی کنند. با این حال هرچه مسابقات به هفته های پایانی نزدیک تر شد، هیجان و کیفیت آن بالاتر رفت و همین موضوع نشان می دهد الان نسبت به آن زمان وضعیت فوتبال ایران قابل تحمل تر شده است.

دلیل این افت در ابتدای فصل را چه می دانید؟

- شاید دلیل اصلی آن تغییراتی باشد که در فوتبال ما به صورت آنی رخ می دهد. ما زمانی کشورهای عربی را بابت تغییرات پی در پی مربی به سخره می گرفتیم اما حالا ما رکورد آنها را در تغییر مدیر زدیم. البته این مورد را وقتی که تیم ریاست جمهوری دولت تغییر می کند و وزیر جدید با معاون ها و اطرافیان جدید روی کار می آید، می توان متوجه شد. در این بازه افرادی در فوتبال روی کار آمدند که نتیجه حضور آن ها تنها ایجاد اختلافات بنیادی دربدنه فوتبال بود و هیچ آورده ای هم نداشتند.

این تغییرات پی در پی در نهایت منجر به عزل رییس پیشین فدراسیون فوتبال شد و او نتوانست به کارش در این فدراسیون ادامه دهد. در این باره چه نظری دارید؟

- بنده هیچ عداوت و کینه ای نسبت به شخص آقای عزیزی خادم ندارم اما او اشتباهی وارد فوتبال شده بود. فدراسیون ایشان 11 ماه با نواب رییس غیرقانونی فعالیت می کرد و تمام مشکلات هیات ها، دپارتمان ها و کمبود بودجه در زمینه های مختلف به خصوص فوتبال بانوان نه تنها حل نشد که بیشتر هم شد. عزیزی خادم با استفاده از خوبان عالم، کسی را به سرپرستی تیم ملی برگزید که هیچ گاه و در هیچ رده ای چنین سمتی را تجربه نکرده بود. اگر خورشیدی به کادر فنی تیم هم اضافه می شد، بنده هیچ انتقادی نداشتم ولی او در هیچ رده ای به عنوان سرپرست تا شاه عبدالعظیم هم نرفته بود که به مسافرت های خارجی با تیم ملی رسید! وعده های پوچ آقای عزیزی خادم که قرار بود هزار میلیارد تومان پول به فدراسیون تزریق کند، ما را به اینجا رساند. هیات رئیسه فدراسیون تصمیم درستی در این زمینه گرفت و باید بگویم اگر این مجموعه می خواهد موفق شود، باید مثل چند ماه قبل به صورت تیم ورک کار را پیش ببرند چراکه اخیرا من هم احساس می کنم که برخی از دوستان در هیات رئییسه به دنبال سهم خواهی و نمایش هستند تا اینکه قدمی برای فوتبال بردارند.

نظرتان درباره محرومیت دو ساله عزیزی خادم توسط کمیته اخلاق چیست؟

به نظر من در حق ایشان ارفاق کردند و این حکم با رافت اسلامی صادر شده که مدت آن دو سال است. رییس فدراسیونی که متقلبانه به دنبال انتخاب نایب رییس بود و از نواب رییس بازنشسته و بدون رزومه استفاده می کرد، باید بیش از این ها محروم شود. اگر قرار است بازنشسته ها حکم بگیرند، چرا امثال بهروان را در زمان خودش از کار عزل کردند؟ آقای مهرعلی زمانی در فدراسیون موتورسواری مشغول به کار شد و هیچ مشکلی نبود اما زمانی که بدون پیشینه فوتبالی وارد این رشته می شود، من و امثال من نمی توانیم سکوت کنیم و باید تغییر و تحولات اساسی در فوتبال شکل بگیرد.

با این حال عزیزی خادم اعلام کرده که قصد دارد در مجمع انتخاباتی پیش رو شرکت کند.

- ایشان بهتر است برود و در جای دیگری خدمت کند چراکه فوتبال ایران را بهم ریخت. امیدوارم که مجمع فدراسیون در مسیر درست پیش برود و آدمی انتخاب شود که واقعا دلسوز فوتبال باشد. البته من این سوال را هم دارم چرا برای انتخاب اعضای مجمع تغییراتی شکل نمی گیرد که دوباره شاهد ورود افراد بدون صلاحیت به بدنه فدراسیون فوتبال نباشیم؟ مثلا از روسای پیشین فدراسیون یا مثلا افرادی که بالای 40 بار کاپیتان تیم ملی بوده اند در مجمع استفاده نمی شود که افراد نالایق انتخاب نشوند؟ خودم را مثال می زنم که به کسی برنخورد اما وقتی من فریادشیران که هیچ رزومه ای در فوتبال ندارم به عنوان رئییس هیات فلان استان انتخاب می شوم، این آگاهی را ندارم که حضور افراد نالایق چه بلایی سر فوتبال می آورد و حتی شاید با چند وعده دنباله رو مسیر اشتباه آنها باشم. به نظرم باید از افراد نخبه در فوتبال ایران بیشتر استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حاشیه های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته