سخنگوی وزارت خارجه: منتظر تصمیم سیاسی واشنگتن درباره مذاکرات وین هستیم


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در جریان سفر انریکه مورا به تهران گفت‌وگوهای جدی انجام شد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: در جریان سفر آقای مورا به تهران چندین دور گفت‌وگوی طولانی بین آقای مورا و آقای...

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در جریان سفر انریکه مورا به تهران گفت‌وگوهای جدی انجام شد.
به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: در جریان سفر آقای مورا به تهران چندین دور گفت‌وگوی طولانی بین آقای مورا و آقای باقری انجام شد.آقای مورا با دستور کار مشخصی به ایران سفر کرده بود. مذاکرات در تهران همراه با ابتکارات ویژه ایران بود.
وی افزود: در مورد برخی از راه حل‌های پیشنهادی مطرح شده، اگر آمریکا به این پیشنهادها پاسخ دهد ما در موقعیتی قرار می‌گیریم که همه طرف‌ها برای انجام توافق به وین برگردند. تا امروز منتظر تصمیم سیاسی واشنگتن هستیم.
خطیب زاده در بخشی از صحبت های خود در این نشست در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم که در تیرماه میزبان وزیران محیط زیست کشورهای منطقه باشیم تا در مورد موضوع ریزگردها، آب و سایر موضوعات محیط زیستی صحبت و رایزنی کنیم.
وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: نقش روسیه در مذاکرات وین، نقشی سازنده بوده است.
خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست در مورد حکم "جلالی" تاکید کرد: آقای جلالی حکم امنیتی دارد، جاسوسی کرده است و از طریق یکی از کشورهای اروپایی علیه امنیت ملی ما کار کرده است و باعث ایجاد خسارت جانی شده است.
خطیب زاده گفت: قرار است امروز امیر عبداللهیان به امارات برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست