آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛26 اردیبهشت / نگرانی جدی از افزایش موارد کرونا در کشور


آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛26 اردیبهشت / نگرانی جدی از افزایش موارد کرونا در کشور

به گفته وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نگرانی از افزایش موارد کرونا در کشور جدی است، لذا توصیه‌های این وزارتخانه برای کنترل بیماری تغییر نکرده و همچنان چهار اصل زدن ماسک در اماکن عمومی، رعایت فاصله فیزیکی، رعایت تهویه هوا در اماکن بسته و تزریق...

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، اکنون (هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۱) هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار ندارد. ۲۵۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. اما میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته از جمله اینکه میزان استفاده از ماسک در بین شاغلان و خدمت گیرندگان در اماکن عمومی به ۴۸.۲۹ درصد رسیده است. بیشترین آن در استان هرمزگان با ۷۳.۳۸ درصد و کمترین میزان در استان قم با ۳۷.۶۰ درصد بوده است.

هرمزگان

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیماری با تشخیص قطعی کرونا در مراکز درمانی استان بستری نشده و در حال حاضر تنها ۴ بیمار در بیمارستان های استان با تشخیص قطعی کرونا بستری هستند. اکنون دو بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال یک نفر از آنها با تست کرونای مثبت وخیم گزارش شده است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، این شمار روز بدون فوتی کووید ۱۹ برای هرمزگان ثبت نشده بود و کمترین شمار مربوط به دیماه پارسال با ۶ مورد فوتی بود.ثبت ۲۱ روز بدون فوتی کرونا برای استان در اردیبهشت ماه امسال که با انجام گسترده واکسیناسیون و مشارکت مردم، آمار فوتی ها بسیار کاهش یافته و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون تنها چهار مورد فوتی ناشی از این ویروس مرگبار در هرمزگان ثبت شده است.

تاکنون سه میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.

فارس

از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس، ۱۵ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت آبی رنگ بندی کرونایی قرار دارند. علاوه بر شیراز چهار شهرستان مرودشت، لامرد، زرین دشت، سپیدان، کازرون، قیر و کارزین، کوار، لامرد، جهرم، استهبان، نی ریز، داراب، فسا و فیروزآباد هم در وضعیت آبی قرار دارند. سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستان دارای وضعیت قرمز و نارنجی در استان نداریم.
تاکنون در این استان ۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۱۸۳ دُز واکسن به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دُز اول، ۹۰ درصد مربوط به دُز دوم و ۵۶ درصد مربوط به دُز سوم است.

خوزستان

در شبانه گذشته ۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری شدن که ۹ بیمار کرونایی ترخیص شدند. در این بازه زمانی یک نفر از هم استانی های عزیزمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.در حال حاضر ۳۱ بیمار کرونایی در بخش های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۱۷ شهرستان آبی کرونایی هستند. تاکنون بیش از هفت میلیون و ۲۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

چهارمحال و بختیاری

در شبانه‌روز گذشته در بخش بستری، بیماری در این استان شناسایی نشده و شمار بیماران بستری در بخش‌های کرونا در استان به کمترین حد خود رسیده است.

در بخش سرپایی ۶ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد که تحت درمان قرار گرفتند. هشت بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، از این تعداد حال عمومی ۲ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند. در شبانه‌روز گذشته موردی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است،وتاکنون فوتی‌های این ویروس در استان کماکان یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

همدان

آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان برای دهمین روز متوالی صفر است. متوفیان کرونا در استان همدان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۳۳۹ نفر رسیده است. همچنین با شناسایی ۲۳ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۱۴۶ نفر رسید. تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۴۷۸ مورد بوده است.

تاکنون سه میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۷۱ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و یادآور) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

اردبیل

در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، روزهای بدون فوتی کرونا در استان اردبیل برای چهل و یکمین بار طی سال جاری ادامه یافت. با صفر شدن دوباره فوت مبتلایان، مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۸۰۲ نفر باقی ماند.

شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی ۲۴ ساعت گذشته را هشت نفر و آمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان را ۲۰ نفر است.

طی شبانه‌روز گذشته به هفت نفر و تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به یک نفر رسید.هم‌اکنون شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال در وضعیت آبی و شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۸۱۳ دُز واکسن نوبت اول، دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۷ هزار و ۹۹۵ دُز تزریق شده است.

سیستان و بلوچستان

با ابتلای سه نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان تاکنون به ۱۶۹هزار و ۶۲۳ نفر رسیده است. در شبانه‌روز گذشته تنها یک مورد فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش شده است. هم‌اینک ۲۷ بیمار حاد تنفسی و یک فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

ایلام

چهار ابتلای جدید کرونا شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان ایلام بستری شدند و تعداد بستری های استان از ۱۵ نفر به ۱۲ نفر کاهش یافت. طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونا ثبت نشده و هم اکنون مجموع قربانیان استان هزار و ۲۵۱ نفر است.در شبانه روز گذشته پنج ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۷۹ هزار و ۵۶۳ نفر افزایش یافت.

مجموع بهبودیافتگان استان ایلام نیز ۷۸ هزار و ۱۸۷ نفر است. ایلام در وضعیت آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند. شهرستان ایلام با ۳۰ هزار و ۹۴۳ ابتلا و سیروان با ۴۵۳ ابتلا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشترین و کمترین تعداد ابتلا را داشته اند.

لرستان

هیچ مورد مرگ و میری طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل کرونا در استان لرستان ثبت نشده و شمار روزهای متوالی، بدون مرگ بیماران کووید ۱۹ به پنج روز رسیده است.

هم اکنون ۶۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند. شمار جانباختگان این ویروس در لرستان همچنان ۲ هزار و ۸۴۲ نفر است ، ۱۹مبتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و شمار مبتلایان نیز به ۲۱۸ هزار و ۲۰۸ نفر رسید.

سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان و سه میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۱ دُز آن تزریق شده است. درصد واکسیناسیون دُز سوم کرونا در لرستان پایین است و تاکنون ۳۵.۷ درصد از جمعیت هدف استان دُز سوم، حدود ۷۹.۳ درصد دُز دوم و ۸۹.۲ درصد دُز اول را تزریق کرده اند.

البرز

۱۰ روز گذشته هیچ گونه مورد فوتی کرونایی در استان البرز رخ نداده است و در این مدت آمار متوفیان کرونا روی عدد ۶ هزارو۸۳۳ نفر متوقف شد.۲۳ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان البرز بستری شدند و اکنون در مجموع ۸۸ بیمار تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

۸۷ هزارو۶۷۰ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۸۰ هزارو۷۴۷ بیمار آنان بهبود یافته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رفع مشکل دوربین آیفون، 96میلیون‌تومان ناقابل!