فعالیت رسمی بنیان مهستان هنر کلید می‌خورد


فعالیت رسمی بنیان مهستان هنر کلید می‌خورد

تهران- ایرنا- رئیس هیات موسس بینان مهستان هنر از آغاز به کار فعالیت رسمی این بنیان در قالب مراسم جشنی با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و هنری و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هنری در تالار وحدت تهران خبر داد.

جواد بختیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات آغاز به کار بنیان مهستان هنر، «هنر ایرانی، شهروند جهانی»، عشق و علاقه‌ به ایران فرهنگی، اعتقاد بر هنر، ادب و باور به ایران و هنرمندان ایرانی، کمک به ارتقای سطح ذائقه زیبایی شناسی به عنوان یک حلقه مفقوده را از اهداف مهم این موسسه عنوان کرد.

این استاد پیشکسوت خط و نقاشی در ادامه، معرفی فاخر هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور، کوشش برای ارتقای سطح آموزش هنرهای مختلف و مرجع شدن نظری در جامعه هنری با مشارکت همه اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه نخبگان این عرصه را از دیگر اهداف بنیان مهستان هنر برشمرد.

رئیس هیات موسس بنیان مهستان هنر با اشاره جزئیات برگزاری مراسم آغاز به کار رسمی این بنیان، خاطرنشان کرد: این مراسم سه شنبه شب با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری، اصحاب فرهنگ و هنر، پیشکسوتان و هنرمندان عرصه های مختلف هنری از ساعت ۲۱ با برگزاری برنامه های متنوع هنری از جمله اجرای چند نوبت موسیقی توسط ارکستر بزرگ ایران و موسیقی سنتی و دیگر برنامه های جانبی در تالار وحدت تهران میزبان علاقه مندان و مخاطبان خواهد بود.

فعالیت رسمی بنیان مهستان هنر کلید می‌خورد

وی ابراز امیدواری کرد تا با تقویت جایگزینی فرهنگ توجه به هنر بردیوار به جای هنر بر کف ، تعامل هنری بین هنرمند و جامعه شکل بگیرد.

مدیرعامل این بنیان نیز با تشریح فهرست‌ برنامه‌های بنیان مهستان هنر از اصالت سنجی و کیفیت آثار هنری، بزرگداشت مفاخر عرصه هنر، پژوهش هنر، طراحی برنامه‌های مناسب اکسپوها وجشنواره‌های هنری، برپایی نمایشگاه‌های فردی وگروهی، آموزش در قالب نشست‌های تخصصی و کارگاه های آموزشی به عنوان مهمترین برنامه ها و اهداف آن خبر داد.

بنفشه مصری پور با بیان اینکه نمایشگاه‌های برگزار شده توسط مهستان هنر، تکنیک محور نیست بلکه محتواگر است و تغییر ذائقه و الگوسازی را پیگیری خواهیم کرد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنرمندان داخلی در خارج از کشور و برعکس، موجب تقویت روح صلح دوستی میان ملت‌ها خواهد شد.

رئیس هیات موسس بنیان مهستان هنر پیش تر در نشست خبری در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جزئیات نحوه فعالیت شکل گیری و اهداف و... این بنیان را تشریح کرده بود.

محمدعلی سبزه کار هنرمند خوشنویس و ادیب، بنفشه مصری پور مدیرعامل، علی سلیمانی خوشنویس، محمد امین عبدالمطلبی خوشنویس و عکاس، احمد کاظمی فرد خوشنویس و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور، علی رضایی و فردوس مجیبی، ایرج میرزا علیخانی اعضای هیأت موسس مهستان هنر را تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک