مدیرکل کار مازندران: اطلاعات درآمدی مبنای دهک بندی یارانه بگیران است


مدیرکل کار مازندران: اطلاعات درآمدی مبنای دهک بندی یارانه بگیران است

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که اطلاعات درآمدی و دارایی های افراد، ملاک و مبنای دهک بندی یارانه بگیران است.

به گزارش روبط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، علی باقری دوشنبه در جریان بازدید از مرکز پاسخگویی به مراجعه کنندگان طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها که در محل ساختمان شهید خالپور این اداره کل راه اندازی شده است، افزود: جاماندگان از یارانه نگران نباشند و دولت برای رفع این مشکل تدابیر ویژهای اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه دولت تنها به دهک های اول تا نهم که از نظر سطح درآمدی و معیشتی پایین تر از دیگران هستند، یارانه پرداخت می کند، اظهار داشت: افرادی که در دهک اول تا سوم هستند، چهار هزار ریال و در سایر دهک ها نیز سه هزار ریال یارانه دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: تدابیر ویژه ای برای رسیدگی به درخواست افرادی که یارانه آنها بنا به دلایل قطع شده است اتخاذ شد تا پس از ارایه مدارک مستند، نسبت به برقراری یارانه اقدام شود.

وی گفت: افرادی که ازدواج کردند و یا می خواهند یارانه خود را از سایر اعضای خانواده تفکیک کنند باید به پلیس + ۱۰ مراجعه و طبق روال قانونی مراحل را دنبال کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه معیشت‬⁩ و ⁧‫آرامش‬⁩ مردم دغدغه اصلی دولت است، گفت: پاسخگویی به مردم در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به بهترین نحو صورت می گیرد و در همین راستا نیز اطلاع رسانی گسترده ای با کمک رسانه ها صورت گرفته است.

باقری افزود: مردم می توانند نسبت به دریافت پاسخ برخی از سوالات پر تکرار به سایت این اداره کل به آدرس mazandaran.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رسیدگی به همه درخواست های جاماندگان از دریافت یارانه، افزود: مردم می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir و همچنین تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ ، از نحوه دهک بندی خانوارها و همچنین ثبت درخواست خود برای برقراری یارانه اطلاع یابند.

وی گفت: با توجه به اطلاع رسانی گسترده مراجعه به اداره کل نسبت به روزهای نخست طرح مردمی عادلانه سازی یارانه ها، کمتر شده است.

رییس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی هفته گذشته با مردم از اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت که به ازای هر نفر، برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و ۶ دهک بعدی ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

بانک مرکزی بلافاصله پس از سخنان رییس جمهور اعلام کرد که یارانه کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار ۲۳ میلیون ایرانی معادل ۷۲ میلیون نفر واریز خواهد شد.

این مبلغ برای دو ماه بوده و قرار بود که دولت اعلام کند که چه زمانی این مبلغ قابل برداشت است که چهارشنبه هفته گذشته در اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار برداشت مبلغ یک ماه این یارانه یعنی ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی برای هر نفر اعلام و مقرر شد که قیمت‌های جدید برخی کالاها که ارز ترجیحی دریافت می کردند به‌زودی اعلام شود که مجدد شب پنجشنبه هفته گذشته نرخ های جدید ۹ قلم کالا از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی، انواع شیر خام و لبنیات توسط ستاد تنظیم بازار مشخص شد.

نرخ حداکثری فروش انواع لبنیات، روغن، مرغ و تخم‌مرغ برای مصرف کننده در سراسر کشور اعلام شد. بر اساس این اطلاعیه، نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالای اساسی شامل قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲۰ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب ۱۵۰ هزار ریال و قیمت مصرف‌کننده شیر پاستوریزه بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰ هزار ریال اعلام شد.

همچنین قیمت مصرف‌کننده ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۴۹۸ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷۰ هزار ریال، قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰ هزار ریال و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲۰ هزار ریال است.

بر پایه این گزارش، قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹۸ هزار ریال و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۹۸ هزار ریال خواهد بود.

به استناد این مصوبه از روز پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت های مصوب در همه شبکه های توزیع اعم از زنجیره ای، صنفی و مجازی، تخلف گران‌فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس