نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد گشایش یافت


نمایشگاه سراسری صنایع دستی در یزد گشایش یافت

یزد - ایرنا - سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و نخستین جشنواره پخت نان سنتی دوشنبه شب با حضور استاندار و جمعی مسوولان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزد گشایش یافت.

به گزارش بامداد سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، استاندار یزد در مراسم گشایش این نمایشگاه که با مشارکت ۳۰ استان کشور برپا شده است، گفت: این نمایشگاه ویترین صنایع دستی استان و دیگر استان‌هاست و محل خوبی برای ارائه، معرفی و بازاریابی صنایع دستی است.

مهران فاطمی افزود: گردشگری بدون توجه به صنایع دستی دارای یک حلقه مفقوده است و تمام تلاش و توان ما تقویت این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ تا ۲۲ برای بازدید عموم دایر است.

احمد آخوندی تعداد غرفه های این نمایشگاه را ۲۵۰ مورد بیان و اظهار کرد: ۱۴۰ غرفه مربوط به استان یزد و مابقی از دیگر نقاط کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین هفت سیاه چادر از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد در این نمایشگاه دایر شده است.

آخوندی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیشترین تنوع در ارائه رشته هایی بومی، سنتی و هنرهای سنتی صنایع دستی همچون خراطی، نگارگری، صنایع چوب، بافته های داری، دست بافته های سنتی، کار بافی، دارایی بافی و تولیدات چرم دست دوز است.

آخوندی گلیم بافی، نازک کاری، ترکه بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، گیوه بافی، چاقو سازی، معرق چرم، نساجی سنتی از دیگر رشته های هنرهای سنتی صنایع دستی شرکت کننده در نمایشگاه مورد اشاره بیان کرد.

وی اضافه کرد: در بخش جشنواره پخت نان سنتی ۱۰ غرفه از استان های کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و یزد حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوئیس دارایی‌های روسیه را مسدود کرد