مدارس و ادارات کدام استان‌ها تعطیل شد؟


مدارس و ادارات کدام استان‌ها تعطیل شد؟

توده گرد و غبار غرب کشور را در برگرفته است و به تدریج به سمت مرکز کشور در حال گسترش است. در پی ورود گرد و غبار به برخی استان‌های کشور، مسئولان برخی استان‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس و ادارات گرفتند.

آفتاب‌‌نیوز :

در پی ورود گرد و غبار به برخی استان‌های کشور، مسئولان برخی استان‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس و ادارات گرفتند.

تهران

معاون عمرانی استاندار تهران، از تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در استان تهران به علت آلودگی هوا خبر داد.

عابد ملکی اظهار داشت: به علت آلودگی هوا، تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعطیل شد. این تصمیم بر این اساس اتخاذ شد که شاخص آلودگی هوای تهران ۲۳۸ است.

معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ به این سوال که برخی از مدارس در روز سه شنبه امتحان پایان ترم دارند، تکلیف این امتحانات چیست، گفت: امتحانات پایان ترم و به طور کلی تمام فعالیت‌های مدارس در روز سه شنبه تعطیل است.

خوزستان

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان دوشنبه شب در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به تداوم وقوع گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به وقوع گرد و غبار با منشأ خارجی سوریه و عراق، کارگروه اضطرار مقابله با آلودگی هوای خوزستان تصمیماتی اتخاذ کرده است.

وی افزود: کلیه امتحانات مدارس در روز سه شنبه برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحان متعاقباً توسط آموزش و پرورش اعلام می‌شود. همچنین فردا دانشگاه‌ها تعطیل هستند.

دبیر کارگروه اضطرار مقابله با گرد و غبار خوزستان گفت: فعالیت ادارات به استثنای مراکز درمانی و خدماتی با دو ساعت تأخیر خواهد بود. بررسی شرایط نیز صبح انجام و در صورت اتخاذ تصمیم مبنی بر تعطیلی تا قبل از ساعت ۸ اعلام می‌شود.

همدان

مهدهای کودک، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی سراسر استان همدان در نوبت صبح تعطیل شدند.

لرستان

همچنین بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای لرستان، فردا سه شنبه تمام ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز درمانی، خدمات رسان، نیروهای نظامی و انتظامی تعطیل است. همچنین تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

کردستان

به دنبال هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت، تمام مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوا، به پیشنهاد مدیر کل حفاظت محیط زیست و با موافقت استاندار کردستان، مدارس شهری و روستایی شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی روز سه شنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود.

کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تعطیلی همه مقاطع تحصیلی و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ادارات ۶ شهرستان کرمانشاه به دلیل وضعیت بحرانی هوا تعطیل شد.

غلامرضا شهبازی در گفتگو با مهر اظهار کرد: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان کرمانشاه و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در نوبت صبح تعطیل اعلام می‌شود. ادارات شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

ایلام

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: به دلیل گرد و غبار، تمامی مدارس استان ایلام روز سه شنبه تعطیل هستند.

سعید هژبری شامگاه دوشنبه در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی و ایستگاه‌های محیط زیست استان و در پی هشدار سطح نارنجی و ورود توده عظیم ریز گردها و پایداری گرد و خاک در استان با موافقت استاندار ایلام، تمامی مدارس و مراکز آموزشی (صبح و بعدازظهر)، مراکز ورزشی تعطیل و فعالیت ادارات و بانک‌ها جز دستگاه‌های خدمات رسان در سطح استان با ۲ ساعت تاخیر در روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت اعلام می‌شود. به لحاظ پیش بینی هواشناسی غلظت توده گرد و خاک تا صبح سه شنبه در سطح استان حاکم بوده و پس از آن به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد و انتظار می‌رود تا عصر همین روز رقیق و از استان خارج خواهد شد.

البرز

به گزارش ایسنا، مدیرکل بحران استانداری البرز نیز گفت:‌ با توجه به آلودگی هوا، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه مهدهای کودک، پیش دبستان و دبستان‌ها فقط نوبت صبح در استان البرز به جز طالقان تعطیل است.

ارومیه

همچنین گردوخاک در آذربایجان غربی، مدارس ارومیه را نیز در دو نوبت صبح و عصر به تعطیلی کشاند.

بوکان و سردشت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با توجه به آلودگی هوا و بنا به تصمیم کارگروه آلودگی هوای شهرستان‌های بوکان و سردشت سه شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی سطح شهر و روستا (پیش دبستانی، ابتدایی، مدارس با نیاز‌های ویژه) این شهرستان‌ها غیرحضوری بوده و آموزش بصورت مجازی در بسترشاد می‌باشد.

گسترش گرد و غبار به سمت مرکز کشور

همچنین وظیفه، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: توده گرد و غبار غرب کشور را در برگرفته است و به تدریج به سمت مرکز کشور در حال گسترش است. پیش‌بینی می‌شود که تهران را غبار فرا بگیرد و ظهر به بعد از غلظت گرد و غبار کاسته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی