«جلسات خانگی قرآن» ظرفیت عظیمی برای ترویج فرهنگ قرآن است


«جلسات خانگی قرآن»  ظرفیت عظیمی برای ترویج فرهنگ قرآن است

حجت الاسلام قره باغی با بیان اینکه جلسات خانگی قرآن ظرفیت عظیمی برای ترویج فرهنگ قرآن است گفت: جلسات خانگی قرآن موضوعی است که ریشه و عقبه فرهنگی در کشور ما دارد و ثمرات فراوانی هم برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته است.

حجت الاسلام «محمدرضا قره باغی»، مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد یک پایگاه قرآن باشد، گفت: یکی از مطالبات جدی و مهم حضرت آقا بحث محافل خانگی قرآن یا انس خانوادگی با قرآن است. یکی از مباحثی که همکاران ما در حوزه جهاد تبیین به آن پرداختند، مطالبات مورد نظر مقام معظم رهبری (محافل خانگی قرآن) است که بر روی زمین مانده و باید احیا شود.

وی بیان کرد: انس با قرآن خیرات و برکات زیادی برای ما رقم می زند و ما را از بسیاری از پیچ ها و بن بست های سخت فرهنگی عبور می دهد به عنوان مثال جلسات خانگی قرآنی که در خانواده ما برگزار می شد، مسیر زندگی تک تک اعضای خانواده ما را به سمت و سوی مثبت تغییر می داد. مادر ما در همین جلسات خانگی قرآن، بحث حفظ قرآن و دوره های مفاهیم را شروع کردند و امروز هم مدرس قرآن هستند.

حجت الاسلام قره باغی در ادامه افزود: لذا جلسات خانگی قرآن موضوعی است که ریشه و عقبه فرهنگی در کشور ما دارد و ثمرات فراوانی هم برای خانواده ها و جامعه به همراه داشته است. بنده این موضوع را در شهر همدان مورد مطالعه قرار دادم. همدان جزو یکی از شهرهایی است که محافل قرآن اش شهره عام و خاص است، به گونه ای که این محافل نه تنها امروز بلکه قبل از انقلاب هم برگزار می شدند و ثمرات خاصی هم به همراه داشتند.

مدیرعامل مدرسه تربیت اسلامی فیض تصریح کرد: یکی از دوستان ما موضوع پایان نامه خود را جلسات خانگی قرآن انتخاب کردند و در خصوص یکی از این موسسات تحت عنوان انوار الزهرا که یک محفل تربیتی تشکیلاتی است که با موضوع و محور قرآن فعالیت می کند و تربیت نخبگانی دارد را مورد تحقیق و پژوهش قرار دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه سبک محافل قرآنی ریشه در فرهنگ کشور ما دارد خاطر نشان کرد: شهید همدانی تربیت شده یک محفل خانگی قرآن است که یک بازاری قدیمی همدانی در جلسه خانگی قرآن اش این فرد را شکار و تربیت می کند. در کنار سایر افرادی که در این حوزه تربیت شدند، شهید همدانی یک اسوه سرشناس جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه جلسات خانگی قرآن یک ظرفیت عظیمی برای ترویج فرهنگ قرآن است، اظهار کرد: جلسات قرآنی که در مساجد برگزار می شود یک فضا و محسناتی دارد، جلسات قرآنی که خانواده برگزار می کند و در همان خانه ای که داریم زیست می کنیم با یکدیگر سر سفره قرآن می نشینیم، محاسن و مزایایی دیگری دارد، هر کس به اندازه نیازش از سفره قرآن برداشت می کند که این امر خیرات و برکات زیادی هم برای ما و هم برای تربیت نسل جدید و هم برای گره خوردن ما با قرآن دارد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط