ریزگردها ادارات خوزستان را به تعطیلی کشاند


ریزگردها ادارات خوزستان را به تعطیلی کشاند

اهواز - ایرنا - دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان در روز سه شنبه تعطبل است.

محمدجواد اشرفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، این تصمیم را درپی تداوم شرایط آلودگی هوا و استقرار توده گرد و غبار با اندازه بالاتر از حدمجاز اتخاذ کرده است.

بر اساس این گزارش، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، شب گذشته نیز مدارس و دانشگاه‌ها را به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در روز سه شنبه (امروز) تعطیل اعلام کرده است.

بر اساس این مصوبه، همه امتحانات مدارس امروز برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد؛ این کارگروه همچنین پیش از این ساعت آغاز به کار ادارات را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از عصر دوشنبه (دیروز) وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید که بیشترین آن در حمیدیه و بندر امام با ۶۷ برابر حدمجاز بوده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان و اداره کل مدیریت بحران استانداری، دیروز با صدور اطلاعیه‌های سطح نارنجی، نسبت وقوع گرد و خاک با منشاء کشور عراق، ابتدا بر مناطق نیمه غربی، سپس مرکزی و سایر نقاط استان هشدار دادند.

بر اساس این اطلاعیه، پیش بینی شده است که پدیده گرد و خاک تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته باشد و باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و خاک ظود.

توصیه شده است که بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

پدیده گرد و غبار با منشاء کانون‌های عراق، در روز ۱۲ اردیبهشت و ادارات و مراکز آموزشی خوزستان را به تعطیلی کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس