خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: تنها استخر این شهرستان 55 هزار نفری با 30 سال سابقه فعالیت هنوز سونا و جکوزی ندارد.

علیرضا محمدی خرم دشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ایجاد سونا و جکوزی استخر شهرستان مهریز به ۲۵ میلیارد ریال بودجه نیاز مبرم است .

وی با بیان اینکه در این خصوص بارها موضوع پیگیری شده و هنوز هیچ اقدامی برای اختصاص بودجه صورت نگرفته از مسئولان ورزش همکاری در حل مشکل را خواستار شد.

این مسئول اظهار کرد: نبود سونا و جکوزی در استخر مهریز باعث شده تا ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش شنا برای استفاده از استخر به شهرستان یزد مراجعه کنند.

محمدی بیان کرد: ایجاد سونا و جکوزی مناسب در تنها استخر شنای شهرستان موجب استقبال شهروندان می‌شود و از رفت و آمد آنها به مرکز استان جلوگیری می‌کند.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز در مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۳۰ هیات ورزشی در طول سال در رشته‌های مختلف به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند.

***

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: خواهر شوهری به قصد انتقام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی عروس خانواده شان در فضای مجازی کرد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و از انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی اعلام شکایت کرد که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و با بررسی‌های به عمل آمده، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، او را در یزد دستگیر کردند.

ابوطالبی ادامه داد: متهم که خواهرشوهر شاکی بود در ابتدا منکر هرگونه اتهامی شد؛ اما در ادامه با مواجه با مدارک و ادله جرم به انتشار تصاویر خصوصی عروسشان در فضای مجازی اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا اظهار داشت: متهم قصد خود از این عمل را انتقام گیری از عروس خانواده به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی و تخریب شخصیت اجتماعی زن برادر خود بیان کرد.

ابوطالبی یادآور شد: برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد.

***

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد گفت: تمامی محلات شهر یزد در بافت قدیم و جدید زیرپوشش شورای امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمد علی زحمتکش در نشستی با روحانیون و طلاب یزد افزود: این شورا با همکاری ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و مردم مومن و علاقه‌مندان در راستای احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای احیای این واجب الهی که تحقق آن نقش مهمی در پیشگیری و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد به همکاری مردم و مسئولان و همیاری در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطرح محلات مختلف شهر یزد نیاز است.

وی به نقش محلات و تشکیل شورای امر به معروف اشاره کرد و خواستار همکاری امامان محله برای ساماندهی و استقرار گروه‌های مردمی در داخل مساجد شد و انجام آن را یک کار مهم دینی ذکر کرد که باید همه وظایف شرعی خود را انجام دهند.

همچنین سید ضیا میراللهی معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تشریح فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد خواستار آموزش گروه‌های مردمی در سطح محلات شد که تحقق آن نقشی مهمی در پیشگیری آسیب‌ها دارد.

در این نشست تعدادی از روحانیون و طلاب به طرح دیدگاه و نظرات خود در خصوص پیگیری امر به معروف و نهی از منکر در مکان‌های مختلف و تشکیل شورای آن در سطح محلات مختلف استان به خصوص شهرستان یزد اشاره کردند که قول پیگیری آن داده شد.

ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در اکثر شهرستان‌های استان یزد راه‌اندازی شده است .

***

امیر کاظم‌پور از استان یزد به همراه تیم ملی تیراندازی با کمان به گوانگجوی کره جنوبی سفر می‌کند تا با حریفان جهانی خود در رشته کامپوند رقابت کند.

این دومین مرحله رقابت‌های کاپ جهانی است که کاظم پور ملی پوش یزدی هم حضور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!