خط و نشان برای مصارف منابع صندوق توسعه ملی؛ منابع صندوق توسعه ملی باید صرف پروژه های دارای عواید ارزی شود


رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مصارف منابع صندوق توسعه ملی باید صرف پروژه های زیرساختی شود، تاکید کرد: این پروژه ها باید دارای عواید ارزی باشند. به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، علی صالح آبادی در دومین همایش صندوق ثروت ملی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی باید به بهترین شکل هزینه شده و در مسیرهای مشخص به کار گرفته شود، گفت: هزینه کرد...

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، علی صالح آبادی در دومین همایش صندوق ثروت ملی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی باید به بهترین شکل هزینه شده و در مسیرهای مشخص به کار گرفته شود، گفت: هزینه کرد منابع ارزی برای مواردی که تولید داخل دارند، به هیچ عنوان قابل توجیه نبوده و این منابع باید صرف پروژه‌هایی شوند که از بازده مناسب و‌توجیه پذیری لازم برخوردار باشند.

رییس کل بانک مرکزی افزود: باید شرایطی را فراهم کرد که این منابع برای پروژه هایب به کار گرفته شوند که مصارف ارزی دارند؛ این در شرایطی است که برخی مواقع منابع ارزی برای پروژه‌هایی هزینه شده که تولید داخلی داشته و شرایط مناسب برای ارایه این منابع را ندارند.

رییس کل بانک مرکزی با ابراز مخالفت نسبت به ارایه منابع صندوق توسعه ملی به پروژه هایی که عواید ارزی ندارند، تاکید کرد: به‌ نظر بانک مرکزی تخصیص این منابع به غیر از مشخصاتی همچون پروژه زیرساختی و دارای مصارف و عواید ارزی توجیه ندارد. این در حالی است که اسناد بالادستی به صراحت مشخص کرده اند که چند درصد از درامدهای نفتی باید روانه صندوق توسعه ملی شوند.

صالح آبادی ادامه داد: این پروژه ها باید دارای عواید و سودآوری ارزی باشند. ضمن اینکه بازپرداخت وام هم باید ارزی باشد و اینجاست که همکاری بانکهای عامل با صندوق توسعه ملی می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: البته بانکها به دلیل شرایط اقتصادی کشور مساعدت لازم را با وام گیرندگان خواهند داشت اما بانکها و صندوق باید تلاش کنند که بازپرداخت وام ها ارزی باشد تا مجدد این منابع صرف وام های جدید و اجرای پروره های زیرساختی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!