50 هزار مترمربع زمین در آستارا برای نهضت ملی مسکن منظور شد


50 هزار مترمربع زمین در آستارا برای نهضت ملی مسکن منظور شد

آستارا - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی آستارا از در نظر گرفته شدن پنج هکتار زمین برای احداث 612 واحد مسکونی در این شهرستان در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.

عباس آسایش سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با شروع برنامه های دولت در راستای احداث چهار میلیون واحد مسکونی و حمایت از اقشار مختلف جامعه، مقدمات اجرای نهضت ملی مسکن در آستارا فراهم و ثبت نام متقاضیان در سامانه مربوطه تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده است و برای متقاضیان دارای سه فرزند و مالکان زمین ادامه دارد.

وی از نام نویسی بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ نفر در آستارا در این طرح خبر داد و افزود: از بهمن ماه سال قبل ارسال پیامک دعوت به متقاضیان برای تشکیل پرونده و توجیه آنها آغاز شده و تا تعیین تکلیف آخرین متقاضی ادامه دارد و روزانه بطور متوسط بیش از ۵۰ متقاضی مسکن در اداره راه و شهرسازی آستارا حضور می یابند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر به تشکیل پرونده اقدام کرده اند و پس از بررسی شرایط و تایید آنها، پیامک واریز قسط اول به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال برای متقاضیان ارسال شده است.

آسایش گفت: بخشی از متقاضیان مرد مجرد بالای ۲۳ سال در سامانه ثبت نام کرده بودند، که ارسال پیامک برای آنان شروع شده و پس از اخذ تعهدات لازم به تشکیل پرونده و سایر مراحل اقدام می‌شود.
رییس اداره راه و شهرسازی آستارا اظهار کرد: بخش دیگری از متقاضیان که در فرم ج و مالکیت ملک، دارای سابقه هستند و به آن اعتراض کرده اند و پرونده این متقاضیان بمنظور بررسی مجدد به اداره کل راه و شهرسازی گیلان ارسال و در صورت تایید به پیگیری سایر مراحل اقدام می‌ شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا