2 سامانه آنلاین کارگری در جزیره کیش طراحی شد


2 سامانه آنلاین کارگری در جزیره کیش طراحی شد

کیش - ایرنا - مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به منظور سهولت فرایند نظارت و دفاع از حقوق کارگران 2 سامانه آنلاین برای اولین بار در کشور در این جزیره طراحی شده است.

محمدعلی جلایر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اداره از سال ۱۳۹۸ با طراحی سامانه خدمات اشتغال به آدرس الکترونیکی job.kish.ir به یک تجربه موفق در زمینه ساماندهی کارگران وحمایت از آنان دست یافته است اظهار داشت: هم اکنون ۲ سامانه دیگر با عنوان کاریابی آنلاین و سامانه پروانه اشتغال اتباع خارجی در زیرمجموعه سامانه اشتغال طراحی شده است.

وی با بیان به منظور سهولت کارجویان آدرس الکتورنیکی کاریابی آنلاین در زیر مجموعه سامانه خدمات اشتغال به آدرس الکترونیکی job.kish.ir قرار داده شده است افزود: متقاضیان اشتغال در جزیره کیش می توانند به صورت آنلاین با مراجعه به قسمت کاریابی سامانه خدمات اشتغال جهت بکارگمارده شدن ثبت نام کنند.

جلایر اضافه کرد: کارجویان در این سامانه باید مدارکی همچون عکس پرسنلی، کارت ملی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت (آقایان)، کارت کیشوندی (اختیاری)، سوابق شغلی و مدارک مرتبط با حرفه مورد نظر خود را در سامانه الصاق کنند.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کاربران این اداره نیز پس از تکمیل مدارک کارجویان بر حسب نیازهای اعلام شده کارآفرینان و کارفرمایان ، کارجویان را جهت گمارده شدن به کار به فرصت های شغلی مختلف معرفی می شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه جزیره کیش به علت فعالیت های اقتصادی و ساخت و ساز در عرصه طرح های عمرانی همواره نیازمند نیروی کار است در نظر داریم علاوه بر کاریابی آنلاین در سال جاری تعداد مراکز کاریابی را از یک به سه مورد افزایش دهیم.

جلایر خاطر نشان کرد: در راستای دوری از موازی کاری در صدد آن هستیم به گونه ای امکان دسترسی مراکز کاریابی به اطلاعات کارجویان در سامانه کاریابی آنلاین فراهم شود تا جویندگار کار زودتر فرصت های شغلی مورد نظر خود را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه آنلاین پروانه کار اشتغال اتباع خارجی نیز به ادرس الکترونیکی wp.kish.ir در دسترس قرار گرفته است افزود: این سامانه برای تسهیل فرآیند اخذ مجوز صدور، تمدید، تجدید، انتقال و ابطال پروانه کار اشتغال اتباع خارجی در جزیره کیش برای کارفرمایان حقیقی و حقوقی راه اندازی شده است.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: در این سامانه متتقاضیان با انجام مراحل ثبت نام در سامانه و ثبت اطلاعات و بارگذاری مستندات لازم، پس از بررسی مدارک از طرف کارشناسان سامانه و تایید حساب کاربری می توانند نسبت به تکمیل فرمهای مربوطه اقدام کرده و با دریافت کد پیگیری در جریان روند اخذ تاییدات و مراحل درخواست خود قرار بگیرند.

سال گذشته ۴۳۵ نفر متقاضی کار به علت ایجاد بستر ثبت نام سامانه کار و اشتغال جزیره کیش به آدرس https://job.kish.ir و نبود موسسه های کاریابی برای اشتغال ثبت نام کرده اند و این اداره یک هزار و ۴۰۲ بار متقاضیان را به فرصت های شغلی معرفی کرده است.

در نهایت ۳۱۵ نفر از این افراد توسط کارفرمایان در شغل های مختلف به‌کارگیری شده اند و همچنین سال گذشته ۶۴۱ کارجو راهنمایی شغلی شده و ۱۳۹ فرصت شغلی نیز از سوی کارشناسان این اداره پیگیری شده است.

اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403