ثروت بین‌نسلی در صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد


ثروت بین‌نسلی در صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد

تهران- ایرنا- رییس ‌کل بانک مرکزی گفت: ثروت بین‌نسلی در صندوق توسعه ملی باید ارزی باشد، یعنی سرمایه‌گذاری طرح‌ها و بازپرداخت تسهیلات به‌صورت ارزی باشد تا سرمایه صندوق توسعه ملی حفظ شود.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی صالح‌آبادی» در دومین همایش علمی صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی اظهار داشت: نقش صندوق توسعه ملی در کشور به دلیل محدودیت خارجی، مفید و موثر است و بسیاری از پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاری نیازمند منابع ارزی هستند که توسط صندوق تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد نفتی به حساب صندوق واریز می‌شود، ادامه داد: صندوق باید برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری کند که توجیه‌پذیر و سودده باشد، همچنین این پروژه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری ارزی و درآمد ارزی است.

رییس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه تقویت صندوق توسعه ملی حایز اهمیت است، اضافه کرد: برخی پروژه‌های که توسط صندوق توسعه ملی تامین مالی شدند به مرحله بازپرداخت تسهیلات رسیده‌اند که باید این بازپرداخت به‌صورت ارزی باشد و همکاری صندوق و شبکه بانکی در وصول مطالبات الزامی است.

وی بیان داشت: بانک مرکزی به‌عنوان نگهدارنده حساب‌های صندوق توسعه ملی مصمم است تا تامین مالی موردنیاز کشور در پروژه‌ها انجام شود البته همان‌طور که ذکر شد باید در پروژه‌هایی با بازده و عملکرد مناسب باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا