آمریکا برای تامین شیرخشک دست به دامن اروپا شد


آمریکا برای تامین شیرخشک دست به دامن اروپا شد

شرکت نستله اعلام کرد که برای کم کردن بحران شیر خشک برای نوزادان آمریکایی در حال ارسال این کالای غذایی از اروپا به آمریکا است.

آمریکا برای تامین شیرخشک دست به دامن اروپا شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از رویترز، شرکت نستله اعلام کرد که با هدف کم کردن بحران شیرخشک در آمریکا در حال ارسال این ماده غذایی از هلند و سوئیس به آمریکا است.

نستله در بیانیه خود آورده؛ برای آنکه این شیرخشک‌ها زودتر به آمریکا برسند، در حال ارسال آنها با هواپیما است.

چند روزی است که قفسه‌های شیرخشک در فروشگاه‌های آمریکا تقریبا خالی شده و والدین در این کشور با مشکل جدی در خرید این ماده غذایی برای نوزادان خود روبه رو هستند.

گفته می‌شود کارخانه‌های تولید شیرخشک در آمریکا تولید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده‌اند اما همین مسأله هنوز نتوانسته کمبود این ماده غذایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کند. در بسیاری ایالت‌های آمریکا موجودی شیرخشک در فروشگاه‌ها به نصف شرایط معمول کاهش پیدا کرده و برخی والدین می‌گویند برای تامین شیرخشک مجبور شدند به یک ایالت دیگر بروند.

اخیرا خانواده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله پسر و همسرش نسبت به کمبود شیرخشک در این کشور و برنامه کنگره برای ارسال 40 میلیارد دلار کمک به اوکراین انتقاد کرده بودند. بخشی از مشکل کمبود شیرخشک در آمریکا مربوط به آلودگی شیرخشک‌ها در این کشور و اقدام شرکت‌ها در جمع کردن شیرخشک‌های آلوده از فروشگاه‌ها بوده است.

وجود آلودگی در این شیرخشک‌ها باعث مرگ دو نوزاد و مسمومیت چند نوزاد دیگر در آمریکا شده بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی