فرماندار اشنویه: توزیع عادلانه یارانه‌ها از اقدامات جهادی دولت است


فرماندار اشنویه: توزیع عادلانه یارانه‌ها از اقدامات جهادی دولت است

مهاباد - ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: برنامه دولت سیزدهم برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یکی از مهمترین اقدامات جهادی دولت در حوزه اقتصادی در کشور است.

به گزارش ایرنا، سید علی ترابی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری افزود: هر چند در ابتدای اجرای این طرح ممکن است مسایلی پیش بیاید اما مطمئن هستیم که با اجرای این طرح از فسادی که در توزیع ارز ترجیحی در گذشته وجود داشت، جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: جلوگیری از فرصت‌های رانتی و پیشگیری از اتلاف منابع ملی و اجرای عدالت اجتماعی از جمله دلایل دیگر اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها در کشور است که توسط دولت دنبال می‌شود.

فرماندار اشنویه این اقدام دولت را در راستای حمایت از قشر ضعیف جامعه عنوان کرد و ادامه داد: مردم نیز در اجرای این طرح باید همکاری لازم را داشته باشند و از احتکار خانگی پرهیز کرده و مطمئن باشند این تحول اقتصادی به نفع آنان است.

ترابی نظارت بر بازار را دغدغه اصلی مردم دانست و گفت: بازرسی‌ها به صورت قاطع تداوم دارد و طی هفته‌های گذشته اقدامات خوبی در رابطه با کشف و ضبط احتکار کالاهای اساسی و مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اینک هیچ گونه کمبود نانی نیز در این شهرستان وجود ندارد و صف های ایجاد شده با وجود کاهش قابل توجه در مقابل نانوایی‌ها، بار روانی داشته و به دلیل فضاسازی‌های کاذب در جامعه ایجاد شده است.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی ها ادامه داد: در دنیای امروز و در عصر موسوم به ارتباطات، روابط عمومی با مجموعه‌ای از وظایف و نقش‌های کلیدی و تخصصی خود می‌تواند فراتر از یک واحد سازمانی و اداری عمل کرده و در کنار رسانه‌ها نقش مهم و بی بدیلی را در زمینه آگاه سازی و تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات و دستاوردهای دولت و نظام اسلامی در جامعه بر عهده داشته باشد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه معاون هماهنگ کننده سپاه اشنویه و مدیران ادارات امور مالیاتی و منابع طبیعی و آبخیزداری به ارایه گزارش از عملکرد دستگاه متبوع پرداختند.

در راستای اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» و پس از سخنان آیت الله رئیسی با مردم، در نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، مرحله یکصد و سی و پنجمین و یکصد و سی و ششمین یارانه نقدی براساس دهک‌های شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مبالغ تعیین شده به حساب ۲۳ میلیون سرپرست خانوار واریز شد که ۷۲ میلیون ایرانی را شامل می‌شود.

مبلغ یارانه واریزی بر اساس دستور رییس جمهور، ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش