امام جمعه کیش: آیت الله فاطمی نیا با کلام و قلم خود از حق و حقیقت دفاع کرد


امام جمعه کیش:  آیت الله فاطمی نیا با کلام و قلم خود از حق و حقیقت دفاع کرد

کیش- ایرنا - امام جمعه کیش در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت الله فاطمی نیا گفت: این عالم فرزانه با کلام و قلم خود از حق و حقیقت پاسداری کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز سه شنبه در پیام تسلیت خود اظهار داشت: خبر درگذشت دانشمند فرزانه حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، مورخ اسلامی، استاد بزرگ حوزه و دانشگاه و همچنین خطیب توانا و استاد برجسته سخن، مایه تأسف و تألم بسیار گردید.

وی اضافه کرد: آیت الله فازمی نیا عمر گرانبهای خود را مصروف کسب و نشر علوم دینی و تألیف کتب ارزشمندی همچون "شرح وتفسیر زیارت جامع کبیره" نموده و با کلام و قلم خود از حق و حقیقت پاسداری کرد.

وی افزود: اینجانب بر خود لازم دانستم این ضایعه اسفبار را به محضر رهبر معظم انقلاب، یاران پر افتخار و همچنین خاندان بلندمرتبه ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیز سفر کرده غفران و علو درجات و برای بازماندگان، صبر و تحمل بر مصیبت طلب نمایم.

آیت‌الله فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت؛ وی سپس قریب ۳۰ سال نزد.

میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضابهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد.

این خطیب برجسته، بامداد روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت و پیکر وی امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ بعدازظهر از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع خواهد شد و سپس در حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد