یادواره شهدا در تمامی شهرستان‌های استان همدان برگزار شود


یادواره شهدا در تمامی شهرستان‌های استان همدان برگزار شود

همدان- ایرنا- دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: این کنگره از رویدادهای بزرگ و مهم کشور است که باید متفاوت‌تر از گذشته و در همه شهرستان های تابعه استان همدان برگزار شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،سردار مهدی فرجی در جلسه قرارگاه شهرستانی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اظهار داشت: نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان ابتدای سال ۸۹ برگزار شد و کنگره دوم اوائل سال ۱۴۰۲ برگزار می شود که با تأکید رهبری معظم انقلاب فاصله کنگره‌ها از ۱۰ به سه سال کاهش می یابد.

وی افزود: در فاصله کنگره اول تا دوم، شهدای زیادی در استان داشته‌ایم که بسیاری از آنان نظیر سردار همدانی، سردار سلگی و سایر شهدای شاخص مدافع حرم بوده‌اند که این مساله به عنوان یک ظرفیت می‌تواند به کنگره سال آینده غنای بیشتری دهد.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تاکید کرد: طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب برگزاری این کنگره باید در زندگی مردم اثر مستقیم داشته باشد یعنی به نیت هشت هزار شهید استان هشت هزار زندانی آزاد، هشت هزار منزل مسکونی ساخته و هشت هزار جهیزیه نوعروس تهیه شود.

سردار فرجی بر همکاری دستگاه‌های اجرایی در نهاوند برای برگزاری بهتر برنامه‌های شهرستانی تاکید کرد و افزود: باید آموزش و پرورش، کمیته امداد، علوم پزشکی، منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه ورود جدی داشته باشند و در قالب کمیته‌های ۲۴ گانه با محوریت فرمانداری برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی پیشنهاد داد: همه کارهایی که در شهرستان صورت می‌گیرد مانند افتتاحیه‌ها و سایر موارد به نیت شهدا و از طریق کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان انجام شود.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: به طور حتم این اقدام آثار و برکات خوبی در جامعه دارد با این وجود در انجام هر گونه فعالیتی برای مردم باید شأن و حرمت آنان حفظ شود.

سردار فرجی بیان کرد: همدان در برگزاری کنگره شهدا پیشتاز و سرآمد استان‌های دیگر بوده و سایر استان‌ها از آن الگوبرداری کرده اند، بنابراین باید در روند برگزاری کنگره دوم به کیفیت برنامه‌ها بیشتر توجه شود.

وی یادآوری کرد: نقش رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس از جمله عملیات مرصاد پررنگ است به گونه‌ای که در این عملیات ۱۳۴ شهید که سه نفر آن‌ها فرمانده گردان بودند، تقدیم کردیم و در این میان نیز در عملیات مرصاد نهاوند نقش کلیدی و محوری داشته است.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان افزود: باید آثار مکتوب بیشتری در حوزه ایثار و جانفشانی رزمندگان همدان به رشته تحریر درآید که انتظار می رود هنرمندان و نویسندگان به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.

سردار فرجی با بیان خاطراتی از دلاورمردی‌های ۸۵۶ شهید شهرستان نهاوند پیشنهاد داد: کنگره شهرستانی به نیت شهدای این شهرستان به خصوص سردار محسن امیدی، سردار حاج میرزا محمد سلگی و شهید شاخص سال شهید حیدر سهرابی در نهاوند برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا