مرغ در خراسان جنوبی کمتر از نرخ مصوب عرضه شد


مرغ در خراسان جنوبی کمتر از نرخ مصوب عرضه شد

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد: با توجه به حجم بالای تولید و توزیع روزانه گوشت مرغ در این استان میانگین قیمت عرضه از نرخ تعیین‌شده کمتر است.

مهدی جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف قیمتی هر کیلوگرم گوشت مرغ توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده و بالاتر از این میزان تخلف است در حالی که روز گذشته مرغ در استان به قیمت ۵۵ هزار تومان به فروش رسید.

وی اظهار داشت: میزان توزیع مرغ گرم براساس وضعیت عرضه و تقاضا تعیین می‌شود چون در این زمینه خودکفا هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به میزان نیازی که فروشگاه‌ها اعلام کنند، مرغ کشتار و وارد بازار می‌شود و مابقی که مازاد باشد توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری خواهد شد.

وی افزود: روز نخست بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ۳۵ تن مرغ توزیع شد و روزهای بعد نیز با توجه به اعلام نیاز فروشگاه‌های استان، توزیع می‌شود.

جعفری تصریح کرد: کشتارگاه‌ها موظف هستند ابتدا نیاز مردم استان را تامین کنند سپس مازاد گوشت را در اختیار استان‌های دیگر یا شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهند.

وی گفت: وضعیت بازار در سطح استان آرام و باثبات است، کالا نیز به میزان نیاز و حتی مازاد در فروشگاه‌ها توزیع شده و موجود است.

روغن، برنج و شکر وارد استان شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: این استان در سه محصول مرغ، تخم‌مرغ و شیر تولیدکننده است که مازاد بر نیاز به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و فقط روغن خوراکی با توجه به نبود کارخانه در خراسان جنوبی، از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

وی بیان کرد: روغن خوراکی به میزان کافی وارد استان شده و در این زمینه هیچ گونه مشکلی نداریم، همچنین امروز ۴۰ تن روغن وارد شده و در حال توزیع است.

جعفری گفت: برای تحویل روغن از کارخانه و حمل آن به استان اگر مباشر اعلام آمادگی کند، فوری به کارخانه معرفی می‌شود.

وی افزود: در برخی فروشگاه‌ها روغن خوراکی با نرخ قدیم وجود دارد که بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار کشور این فروشگاه‌ها شناسایی شده و باید با نرخ جدید کالا را به فروش برسانند زیرا میزان یارانه این فروشگاه‌ها محاسبه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تامین برنج و شکر نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۷۶ تن انواع برنج پاکستانی، تایلندی و هندی همچنین ۵۸۰ تن شکر مصرف خانوار وارد استان شده و در حال توزیع است و هیچ کمبود کالایی مشاهده نمی‌شود.

وی اعلام کرد: برنج تنظیم بازار با قیمت مناسب در حال توزیع است و هیچ افزایش قیمتی در این زمینه لحاظ نشده لذا درخواست داریم مردم با خیال راحت و بدون ولع، کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا