واکنش سعد الحریری به نتایج انتخابات لبنان


واکنش سعد الحریری به نتایج انتخابات لبنان

رهبر جریان «المستقبل» لبنان ضمن دفاع از کناره‌گیری‌اش از فعالیت‌های سیاسی، کشورش در آستانه یک پیروزی واقعی دانست. او گفت که خروج جریان سیاسی‌اش از فعالیت‌های انتخاباتی سبب به‌لرزه درآمدن ساختارهای ناکارآمد سیاسی این کشور شده است.

«سعد الحریری» سیاستمدار و رهبر جریان «المستقبل» لبنان شب گذشته (دوشنبه) در واکنش به نتایج رسمی و غیرنهایی انتخابات پارلمانی لبنان گفت که خروج جریان سیاسی‌اش از فعالیت‌های انتخاباتی سبب به‌لرزه درآمدن ساختارهای ناکارآمد سیاسی این کشور شده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، الحریری در پیامی توئیتری اعلام کرد که «با ورود خون تازه‌ای به حیات سیاسی کشورش، لبنان در آستانه نقطه عطفی جدید و یک پیروزی واقعی است».

رئیس جریان المستقبل لبنان تصمیمش برای کناره‌گیری از شرکت در انتخابات پارلمانی را اقدامی صحیح دانست که چارچوب‌ها و ساختارهای سیاسی ناکارآمد را به لرزه در آورده است.

وی ضمن اذعان به این نکته کخ کناره‌گیری به معنای بی‌توجهی خاندان حریری نسبت به مسئولیت‌هایشان نیست، خاطرنشان کرد: «ما جایی می‌مانیم که رویای رفیق حریری وجود دارد و قلب و خانه های خود را به روی مردم باز می‌کنیم».

پیش از آغاز رقابت‌های انتخابات پارلمانی لبنان و در ماه ژانویه، سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق و رهبر برجسته‌ترین ائتلاف اهل‌سنت در این کشور، از تعلیق فعالیت سیاسی خود و عدم شرکت جریان سیاسی‌اش در انتخابات خبر داده بود.

شب گذشته منابع خبری لبنانی اعلام کردند که جنبش حزب‌الله و متحد شیعی آن یعنی حزب امل با قدرت تمام کرسی‌های شیعی را از آن خود کردند. حزب مسیحی نیروهای لبنانی وابسته به «سمیر جعحع» خود را پیروز طیف مسیحی در لبنان اعلام کرده بود اما نتایج رسمینشان می‌دهد که حزب مسیحی جریان آزاد ملی برنده یک فراکسیون پارلمانی مافوق فراکسیون جعجع شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن