همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان در مشهد برگزار شد


همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- چهارمین همایش بین‌لمللی تغذیه بالینی ایرانیان روز سه‌شنبه با حضور پژوهشگران و استادان برجسته ملی و بین‌المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر علمی چهارمین همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان در مراسم آغاز به کار آن گفت: در این همایش بین‌المللی که به مدت دو روز برگزار می‌شود، ۲۲ سخنران خارجی و ۱۰۰ سخنرانی داخلی از استادان برجسته علم تغذیه دنیا حضور دارند.

دکتر عبدالرضا نوروزی افزود: این همایش با محور تغذیه بیماران با شرایط بحرانی و بستری در بخش‌های مراقبتهای ویژه، روزه و سلامت، چاقی و درمان آن، مرجعیت علوم تغذیه در منطقه، رژیم غذایی بیمارستانی و امنیت غذایی برگزار می‌شود.

دکتر نوروزی هدف از همایش تغذیه بالینی را ارتقای آگاهی سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در حوزه تغذیه بیمارستانی بیان کرد و گفت: شعار این همایش "غذای بیمارستانی و نقش درمانی آن" است که اهمیت تغذیه بیمارستانی در بهبود بیماران را در بردارد.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش ۲۳ سمپوزیوم یا گردهمایی تخصصی، هشت کارگاه، چهار جلسه ارائه مقالات به صورت سخنرانی، هفت جلسه ارائه مقالات به صورت پوستر، یک میزگرد و ۲ گردهمایی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش مزبور بیان کرد: استادان صاحب نظر اروپایی و آسیایی و متخصصان مرتبط با علوم تغذیه و تغذیه بیمارستانی، متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، متخصصان اطفال و داروسازان بالینی در این همایش به تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در خصوص موضوعاتی نظیر تغذیه در بیماران با شرایط بحرانی، رژیم غذایی بیمارستانی، درمان چاقی و تغذیه می‌پردازند.

تغذیه بالینی از عوامل مهم در درمان بیماریها

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه موضوع تغذیه بالینی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در درمان موفق بیماریها محسوب می‌شود، گفت: در برخی از بیماریها می‌توان با اصلاح سبک زندگی و حذف مواد مضر، سلامتی بیمار را بازگرداند.

دکتر محمد علی کیانی افزود: با تلاش اعضای هیات علمی گروه تغذیه بالینی در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب تغذیه بالینی کشور محسوب می‌شود و تاکنون اقدامات مهمی در بهبود استانداردهای تغذیه بالینی به خصوص در بخش‌های مراقبت ویژه، بیماران قلبی و عروقی در این دانشگاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تکمیل و توسعه اقدامات گروه تغذیه بالینی و ارتباط با سایر گروه‌های درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌تواند در ارتقای سلامت بیماران و دستیابی به اهداف سلامت محور موثر واقع شود.

همایش بین‌المللی تغذیه بالینی ایرانیان در مشهد برگزار شد

ت

مصرف نمک و شکر در کشور از میانگین جهانی بالاتر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فرهنگ هر منطقه، ارتباط مستقیمی با نوع و سبک تغذیه آن دارد، گفت: در حال حاضر مصرف نمک و شکر در ایران از استانداردهای جهانی بالاتر است و این امر ارتباط مستقیمی با فرهنگ تغذیه‌ای کشورمان دارد.

دکتر کیانی افزود: تغذیه یکی از ابعاد مهم انسان سالم و توسعه پایدار است و بدین منظور باید فعالان این عرصه در اجرای سیاست‌های تغذیه‌ای به فرهنگ غذایی هر منطقه نیز توجه داشته باشند تا بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای ارتقای سلامت جامعه انجام داد.

وی با بیان اینکه تغذیه یک علم محسوب می‌شود و می‌تواند با ارتباط با صنعت در دستیابی به اهداف سلامت جامعه قدم بردارد، گفت: کمیته امنیت سلامت غذایی در وزارت بهداشت از سالهای گذشته راه‌اندازی شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز این کمیته‌ها را در سطح مناطق زیر پوشش خود با مسوولیت استاندار هر استان، راه‌اندازی نموده‌اند تا بتوانند در راستای بهبود شرایط تغذیه و اهداف سلامت گام برداشت.

به گزارش ایرنا، در این همایش علاوه بر حضور متخصصان و اساتید از کشورهای مختلف، برنامه‌های آن به صورت همزمان در دانشگاه ملی تاجیکستان نیز از طریق ویدئو کنفرانس در حال پخش است.

همایش بین المللی تغذیه بالینی ایرانیان امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای مدافعان سلامت آغاز شد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو