44 درصد طرح‌های اجرایی اشتغال‌ در قم مربوط به بانوان است


44 درصد طرح‌های اجرایی اشتغال‌ در قم مربوط به بانوان است

رکنا: مدیر کمیته تحقیق و توسعه و نظارت بر پروژه‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: 44 درصد طرح‌های اشتغال‌ اجرا شده توسط این بنیاد در قم مرتبط با حوزه بانوان است.

به گزارش رکنا از قم، سید محسن کالوندی عصر سه‌شنبه در نشست صمیمی استاندار قم با زنان کارآفرین در تالار امام جواد (ع) استانداری، افزود: بنیاد برکت بیش از هزار و ۱۷۰ طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی و اجتماع محور را در استان اجرا کرده که باعث اشتغال ۳۰ هزار و ۵۱۰ تَن شده است.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان استانداری قم و بنیاد برکت، متعهد به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای اشتغال در حوزه بانوان بودیم که این مبلغ را به ۴۰ میلیارد ریال افزایش دادیم.

کالوندی با اشاره به برنامه‌ریزی بنیاد برکت برای اجرای ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به مبلغ بیشتری که به اشتغال‌زایی تعلق گرفته، ۶۰ طرح دیگر نیز به طرح‌های اشتغال‌زایی استان اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین از طریق تبصره ۱۶ نیز یک بودجه‌ای در اختیار حوزه اشتغال‌زایی استان قرار می‌گیرد که می‌توانیم بیش از دو هزار طرح را اجرا کنیم.

این مقام ستاد اجرایی حضرت امام با بیان اینکه ۴۴ درصد طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا شده در قم، برای حوزه بانوان است و ۸۵ تَن از زنان تحت پوشش نیز جز سرپرستان خانوار هستند گفت: تاکنون بنیاد برکت در قم یکهزار و ۲۴۰

میلیارد ریال در حوزه اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری داشته، برای سال جاری نیز بالای ۴۲۰ میلیارد ریال برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر اشتغال‌زایی بنیاد برکت همچنین با اشاره به اینکه بنیاد مذکور ۳۰ جلد کتاب شامل دستورالعمل‌های مختلف پیرامون اشتغال‌زایی تهیه کرده بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که ما می‌توانیم برای قم اجرا کنیم این است که اگر فرد خَیِری

هزینه یک واحد تولیدی را تقبل کند، بنیاد برکت نیز معادل سه برابر آن را برای ایجاد اشتغال تامین می‌کند.

نظری/ قم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر