چهارشنبه؛ لغو امتحانات مدارس 7 شهرستان خوزستان


چهارشنبه؛ لغو امتحانات مدارس 7 شهرستان خوزستان

هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش پدیده گرد و خاک در عراق، پیش بینی کرده است که این پدیده تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته باشد.

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: آزمون مدارس هفت شهرستان در روز چهارشنبه لغو و ادارات این شهرستان‌ها ۲ ساعت دورکاری خواهند داشت.
به گزارش ایرنا محمدجواد اشرفی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با بخش خبر سیمای خوزستان، با اشاره به تداوم گرد و غبار در هفت شهرستان شمالی این استان اظهار داشت: در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تصمیم بر دورکاری ۲ ساعته ادارات و دستگاه‌های اجرایی اتخاذ کرده است.
وی با بیان اینکه آزمون مدارس این هفت شهرستان‌ برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: آزمون پایه نهم که بصورت هماهنگ استانی است در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در همه استان برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: با توجه به داده های هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش هوای استان غلظت گرد و غبار در سایر شهرهای خوزستان، روند کاهشی دارد و پیش بینی این است که به استثنای شهرستان‌های شمالی که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد برای سایر شهرهای خوزستان شرایط عادی باشد.
بر اساس این گزارش، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از کاهش غلظت گرد و غبار در شهرهای خوزستان خبر داده و میزان غلظت گرد و غبار را در ساعت ۲۲ سه شنبه در شهرستان‌های آبادان ۴۷۷، امیدیه یک هزار و ۶، اندیمشک یک هزار و ۳۲۱، اهواز ۷۳۰، ایذه یک هزار و ۷۴، بندرامام ۸۰۱، بهبهان یک هزار و ۲۱، حمیدیه ۳۷۶، دشت آزادگان ۴۳۷، شادگان ۶۳۲، شوش ۵۴۰، شوشتر یک هزار و ۱۹۶، گتوند یک هزار و ۴۲۶، ماهشهر ۷۵۹، مسجدسلیمان ۸۱۸ و هندیجان ۹۴۷ میکروگرم برمترمکعب گزارش کرده است.
حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.
توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق و سوریه از عصر دوشنبه وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید. بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ در حمیدیه و در ساعت ۲۳ در بندرامام ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب ( ۶۷ برابر حدمجاز) گزارش شده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا در استان است.
در پی وقوع این پدیده، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را در روز سه شنبه (امروز) اعلام کرده و امتحانات مدارس نیز لغو شده است.
این دومین تعطیلی سراسری خوزستان به دلیل گرد و غبار در اردیبهشت ماه است؛ پیش از این ادارات خوزستان ۱۲ اردیبهشت نیز به دلیل گرد و غبار تعطیل شده بود.
پدیده گرد و غبار امروز هشت استان کشور را به تعطیلی کشانده و پروازهای فرودگاه‌های اهواز، آبادان و دزفول را نیز با اختلال مواجه کرده است.
هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش پدیده گرد و خاک در عراق، پیش بینی کرده است که این پدیده تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد