مرور تاریخچه تأسیس گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) در مثبت تلاوت رادیو قرآن


مرور تاریخچه تأسیس گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) در مثبت تلاوت رادیو قرآن

مثبت تلاوت عنوان جنگ عصرگاهی جدید و مفرح رادیو قرآن است که در ادامه پخش برنامه محله تلاوت رادیو قرآن که سال گذشته تقدیم مخاطبان این شبکه می شد، با رویکردی متفاوت و آیتم های جدید شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 تا حوالی ساعت 19 روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ پخش زیباترین تلاوت ها از قاریان مشهور جهان اسلام، گفت و گو با قاریان و پیشکسوتان قرآن ایرانی، بیان خاطرات طلایی، پخش فرازهای طلایی و نغمات، ابتحال و ...... ، مسابقه و خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و عترت که همان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، از جمله بخش های این برنامه می باشد. مثبت تلاوت در برنامه روز چهار شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه به تهیه کنندگی میثم رجبیان و گویندگی نیما غفارزاده فرازهایی ناب از تلاوت های بی نظیر استاد محمود بجیرمی، استاد محمد محمد لیثی، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد علیرضا منصوریان فوتبالیست کشورمان و .... پخش ابتهالی زیبا با صدای استاد طه الفشنی در مدح و منقبت پیامبر اسلام (ص)، پخش تواشیح زیبا از گروه همخوانی و هم سرایی محمد رسول الله (ص)تهران در مدح حضرت امام رضا (ع) و ... را تقدیم مخاطبان نمود.

دکتر «رحیم قربانی» سربرست گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) مهمان بخشی از برنامه مثبت تلاوت بود و طی سخنانی گفت: این گروه همخوانی همزمان با برگزاری یادواره شهدای قرآنی در نهم دی ماه سال ۹۴ به طور رسمی از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج سباه شکل گرفت و منشاء تاسیس این گروه شهدای قاری و حافظ بود. این گروه به تعداد عمر مبارک رسول اکرم (ص) با ۶۳ عضو با منشا شهدای قاری و حافظ شکل گرفت و تولید آثار فاخر تصویری ملی و بین المللی با روحیه جهادی و انقلابی با موضوعات قرآن، عترت (ع)، شهدا و قرآن کریم بود تشکیل شد و تاکنون بیش از ۱۵۰ اثر تصویری برای اولین بار در اماکن مقدسه خلق نمودیم. گفتگو با قاریان خوشخوان و مطرحی که در محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) افتخار تلاوت قرآن کریم را داشتند نیز یکی از بخش های ویژه برنامه مثبت تلاوت در این روز بود. استاد مهدی غلام نژاد به عنوان یکی از قاریانی که این افتخار نصیب وی شده بود، در گفتگو با برنامه مثبت تلاوت گفت: به نظرم آرزوی هرکسی است که بتواند در محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به تلاوت قرآن کریم بپردازد. چرا که این امر در اولین روز ماه مبارک رمضان که سنگین ترین محفل قرآنی کشور است که سالی یکبار برگزار شده و همه نخبگان قرآنی کشور در آن حضور دارند کار بسیار دشواری است. در عین حال اتفاقی شیرین است که پس از تلاوت خدمت حضرت آقا می رسیم و ایشان نکاتی را در خصوص تلاوتمان بیان می فرمایند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان