کنکور کارشناسی ارشد هفت هزار داوطلب در استان سمنان آغاز شد


کنکور کارشناسی ارشد هفت هزار داوطلب در استان سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- نماینده تام‌الاختیار سازمان‌سنجش در برگزاری آزمون‌های‌سراسری دانشگاه سمنان گفت: آزمون کارشناسی ارشد هفت هزار و 42 داوطلب از امروز 28 لغایت 30 اردیبهشت 1401 آغاز شد.

پرویز ملک زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در نوبت صبح امروز ۲۸ اردیبهشت لغایت جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در چهار دانشگاه استان سمنان آغاز شد.

وی افزود: دانشگاه سمنان با سه هزار و ۱۴۵ داوطلب، دانشگاه شاهرود با ۲ هزار و ۳۱۵ داوطلب، دانشگاه دامغان با ۸۷۲ داوطلب و دانشگاه گرمسار با ۷۱۰ داوطلب، آزمون کارشناسی ارشد را برگزار می کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌سنجش در برگزاری آزمون‌های‌سراسری دانشگاه سمنان با اشاره به افزایش ۲ درصدی داوطلبان نسبت به سال گذشته ادامه داد: داوطلبان در ۶ گروه امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و ۱۳۵ رشته امتحانی به رقابت می پردازند.

ملک زاده اظهارداشت: امروز/ چهارشنبه داوطلبان ۶۳ رشته شناور و روزهای پنجشنبه و جمعه داوطلبان رشته های اصلی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت می کنند.

وی با اشاره به سهم ۵۶ درصد خانم ها و ۴۴ درصدی آقایان در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اضافه کرد: همچنین داوطلبان در ۲۴ رشته امتحانی المپیاد با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان اظهارداشت: این آزمون در محل پردیس شماره یک دانشگاه سمنان دانشکده ­های مهندسی برق و کامپیوتر، ریاضی، مهندسی عمران و پردیس علوم پایه با همکاری ۵۰۰ عامل اجرایی در حال برگزاری است.

وی ابرازداشت: همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل تلفن همراه، کیف دستی، ساک دستی و هرگونه لوازم ارتباطی، الکترونیکی و محاسباتی توسط داوطلبان ممنوع است و داوطلبان فقط کارت ورود به جلسه آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس دار و تعدادی مداد سیاه نرم، پاک کن و مداد تراش به همراه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟