اپل در حال تست گوشی تاشو با نمایشگر E Ink ثانویه است


اپل در حال تست گوشی تاشو با نمایشگر E Ink ثانویه است

یک تحلیلگر حوزه فناوری در توئیتی اعلام کرده است که اپل در تبلت تاشوی درحال ساخت خود از نمایشگر E Ink ثانویه استفاده می کند.

به گفته تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، طبق گزارش ها، اپل در حال آزمایش استفاده از نمایشگر رنگی از E Ink به عنوان صفحه نمایش خارجی برای یک دستگاه تاشو بوده که هنوز نام این دستگاه اعلام نشده است. این تحلیلگر در توییتی نوشت: «EPD رنگی نمایشگر کاغذ الکترونیکی این پتانسیل را دارد که به دلیل صرفه جویی عالی در مصرف انرژی، به یک راه حل اصلی برای دستگاه های تاشو تبدیل به یک صفحه نمایش ضروری شود.» او می افزاید که نمایشگر E Ink در «برنامه های تبلت مانند» نیز در حال آزمایش است.

امروزه بیشتر تبلت‌های تاشوی موجود در بازار، برای بررسی سریع اعلان‌ها، نمایشگر داخلی تاشو بزرگ را با نمایشگر بیرونی کوچک‌تر جفت می‌کنند. اما دستگاه های موجود مانند Samsung Galaxy Z Fold 3 یا Oppo Find N از پنل های OLED برای هر دو استفاده می کنند. استفاده اپل مطمئنا از صفحه‌نمایش E Ink با واکنش کمتری با رنگ‌های کمتر ایجاد می‌کند، اما همانطور که مینگ چی کو اشاره می‌کند، می‌تواند بسیار کارآمدتر باشد.

بیشتر بخوانید

به روز رسانی iOS ۱۵.۵ اپل عرضه شد

اگرچه E Ink بیشتر به خاطر نمایشگرهای تک رنگی که آمازون در کیندل‌های خود استفاده می‌کند شناخته می‌شود و همچنین دارای یک سری صفحه نمایش رنگی است. این شرکت اخیراً E Ink Gallery 3، نسخه جدیدی از فناوری رنگی E Ink خود که قادر به تولید رنگ های بیشتر با وضوح بالاتر بوده را معرفی کرده است. همچنین می‌تواند بسیار سریع‌تر از صفحه‌نمایش‌های رنگی قبلی شرکت به‌روزرسانی شود، اگرچه هنوز به اندازه یک پنل OLED یا LCD مشابه پاسخگو نیست. ویدیوهای تبلیغاتی منتشر شده توسط E Ink نشان می دهد که چگونه صفحه نمایش را می توان خم یا رول کرد.

شایعات مداومی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در حال برنامه ریزی برای پیوستن به شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی در عرضه یک دستگاه تاشو است. در سال 2021، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال ساخت نمونه‌سازی داخلی نمایشگرهای تاشو است و از آوریل امسال، کو پیش‌بینی کرده بود که اپل می‌تواند دستگاهی با نمایشگر تاشو 9 اینچی را در اولین فرصت در سال 2025 عرضه کند. بلومبرگ همچنین گزارش داده است که اپل می تواند یک دستگاه اضافی با صفحه نمایش تاشو 20 اینچی بزرگتر در دست ساخت داشته باشد، هرچند که قبل از سال 2026 واجد شرایط عرضه نخواهد بود.

اپل در حال تست گوشی تاشو با نمایشگر E Ink ثانویه است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟